Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 11 april 2019
  • 40 reacties
  • 2138 Bekeken

Hallo, mijn internet in het buitenland werkt niet. Ik heb alle instellingen op simyo aanstaan, en ook op mijn telefoon heb ik roaming aan staan. Ik had dit al met mijn samsung galaxy S7, nu heb ik een nieuwe telefoon, de samsung galaxy S9 en doet dit probleem zich nog steeds voor. Ik heb ook jullie handleiding voor het handmatig instellen van internet gevolgd en ook dit helpt niet. Kunnen jullie dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Jihane 12 april 2019, 16:57

Hi Ankje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet het niet doet in het buitenland! Kun je ook niet bellen en sms'en, of gaat dat wel gewoon goed?

Laten we eerst even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Ik heb ook je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Bekijk originele reactie

40 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hi Iteke,

 

Wat jammer dat de verschillende suggesties nog niets teweeg hebben gebracht! Zou je misschien nog 1 laatste ding willen proberen? Je kan jouw simkaart in een ander toestel  doen en andersom, op deze manier komen we er achter waar het probleem precies ligt: bij de simkaart of bij het toestel. Komt er uit dat het aan het toestel ligt, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier. Ligt het toch aan de simkaart, dan zal ik contact voor je opnemen met de netwerk specialist. 

 

Hopelijk kom je er uit!

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi Tesanne, als ik mijn simkaart in een ander toestel probeer, krijg ik de vraag om een sim netwerk unlock pin in te voeren. Dat is iets anders dan mijn sim pincode, die had ik al ingevoerd. Volgens internet moet mijn netwerk provider me deze netwerk unlock pin kunnen geven, kun jij me hiermee verder helpen? Groetjes, Iteke 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Tesanne, als ik mijn simkaart in een ander toestel probeer, krijg ik de vraag om een sim netwerk unlock pin in te voeren. Dat is iets anders dan mijn sim pincode, die had ik al ingevoerd. Volgens internet moet mijn netwerk provider me deze netwerk unlock pin kunnen geven, kun jij me hiermee verder helpen? Groetjes, Iteke 

Een sim network unlock pin kan Simyo je niet geven. Dat heeft namelijk te maken met dat er op dat toestel een simlock zit. Simyo verkoopt geen toestellen (met simlock).

Je moet daarvoor naar de provider gaan, waar dat toestel is aangeschaft. Die provider kan je deze lock geven.

Ah ok bedankt. Mijn toestel is simlock vrij maar het toestel dat ik zojuist uitprobeerde dus niet. Corona quarantaine in Portugal maakt het voor mij onmogelijk om op dit moment een ander toestel uit te proberen, ik laat weten of het met die van mijn huisgenoot lukt.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Iteke,

 

Ik kan heel goed begrijpen dat het op dit moment erg lastig is met de beperkte mogelijkheden! Hopelijk lukt het met de telefoon van je huisgenoot! 

 

Ik wacht je bericht af!

 

Bedankt voor de uitleg Groentjuh! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo, ik heb simkaarten gewisseld, en andere simkaarten werken wel in mijn toestel. Verder heb ik alle bovenstaande suggesties uit geprobeerd. Ik ga er dus vanuit dat het aan mijn simkaart of de provider ligt. Wat kan ik nu het beste doen?

Dankjewel voor je reactie alvast, groetjes, Iteke

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Iteke, 

Wat gek dat we je internet maar niet aan de praat krijgen!

Heb je een mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? En ook een andere simkaart in je eigen toestel? Misschien is er wel iets met je toestel aan de hand, of met onze simkaart :sweat_smile:

Ik zal maandag eens bellen met onze netwerkspecialisten om na te gaan of zij iets geks zien. Is het goed als ik je hier maandag een update over geef?

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas, heel graag! Mijn sim in een ander toestel werkt niet, een andere sim in mijn toestel wel. Aan de settings heb ik verder niks veranderd, zoals hierboven al benoemd. Ik denk dus dat het de simkaart is, alleen heel plots. Ik hoor het graag van je, groetjes, Iteke

Mocht het niet lukken @Iteke zou ik je een plaatselijke simkaart adviseren. Als het niet gaat zoals het moet moet het maar zoals het gaat.

Het is niet alleen internet wat niet werkt, maar het hele netwerk. Hij zegt bij instellingen KPN, maar ik heb alleen noodoproepen in de linker bovenhoek staan, dus er is geen netwerk verbinding, terwijl ik dat de afgelopen maanden wel had. Alle bovenstaande opties geprobeerd, ook handmatig kiezen, maar er verandert niks.

Ik hoor graag wat de netwerk specialisten erover zeggen, bedankt!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Iteke, 

Ik heb gebeld met onze netwerkspecialisten en die zagen dat je inderdaad niet aangemeld bent op een netwerk. Maar aan je instellingen op het netwerk ligt dat in ieder geval niet!

Ben je op dit moment in Portugal? En welke netwerken krijg je dan te zien als je probeert om handmatig een netwerk te selecteren? Wij hebben namelijk overeenkomsten met Vodafone, NOS en Meo. Je zou dus één van die drie netwerken moeten selecteren :innocent:

Nou moet ik wel zeggen dat als onze simkaart het ook niet doet in een ander toestel, dat het ook nog aan de simkaart zou kunnen liggen. In dat geval zullen we dus een nieuwe naar je moeten opsturen :disappointed_relieved:

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas, 

In het begin was ik op het NOS netwerk, maar de afgelopen weken gaf mijn telefoon een foutmelding als ik handmatig een netwerk wilde selecteren. Ik heb dit zojuist opnieuw geprobeerd en nu lukte het wel, dus jullie pogingen hebben iets goeds gedaan! 

Kan ik mijn internetbundel van de afgelopen weken meenemen naar deze maand?

Bedankt en groetjes,  Iteke

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Iteke, 

Ik weet even niet waarom het nu opeens wel werkt maar fijn dat het opgelost is! :laughing:

De kosten voor je internetbundel kan ik wel vergoeden als je er geen gebruik van maakt voordat ‘ie verloopt. Dan kun je met dat beltegoed een nieuwe internetbundel kopen :blush:  Ik zal het op 8 april even nakijken en de kosten vergoeden!

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Ik ook niet, maar ik ben er blij mee! Fijn als je dat na wil kijken, verder heb ik voor nu geen vragen. Bedankt voor jullie hulp,

 

groetjes, Iteke

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Iteke,

 

Super gek dat je telefoon aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is, is er een mogelijkheid dat je kunt checken of de simkaart wel werkt in een ander toestel?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer