.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?



Toon eerste bericht

150 reacties

Waarom wordt er niet onderhand eens aan het probleem gedaan dat wanneer je btg op is, je sim kaart gewoon geblokkeerd wordt? 

Want dat is gewoon het probleem!! Ik kamp al vanaf het begin met het probleem, dat wanneer mijn btg op is, en ik 6 van de 7 dagen in België werk, soms niet eens kan opwaarderen vanuit België. En als ik dan eenmaal opgewaardeerd heb... Dan is het met geen mogelijkheid meer voor elkaar te krijgen dat ik verbinding kan maken met een Belgische provider. Alsof die nog altijd geblokkeerd staat. Terwijl alles op mijn foon en in de app goed staat. Ook handmatig de apn opnieuw ingeven, als de oude verwijderd zijn... Haalt helemaal niets uit.

Ik ben het beu om steeds maar weer te moeten bellen of appen en steeds weer hetzelfde riedeltje af te lopen…

Simyo verliest hierdoor gewoon klanten... It's that Simpel!!!! 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ErnaKGM,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je geen bereik had in het buitenland! Had je de dataroaming aanstaan toen je in het buitenland aankwam? Dit doe je via Instellingen > SIM-kaarten en mobiele netwerken > Geavanceerde instellingen > Data roaming > Internationale roaming. Mochten deze instellingen goed hebben gestaan dan kan ik inderdaad een reset uitvoeren op je simkaart maar dit kan je dan pas weer testen als je in het buitenland bent. Zou je mij hiervoor een privé bericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Amy

Ik heb een poco 3 telefoon en kom net uit Polen, via Duitsland, waar in geen internet had en niet kon bellen. Ik heb alle instellingen goed staan. Bij het handmatig zoeken naar een Poolse provider stond er overal "verboden" achter 

Ik heb alle instellingen goed staan. Kan het zijn dat mijn simkaart gereset moet worden?

Mijn simkaart werkt wel in Nederland.

Ik hoor graag van u.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @C.A. de G,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je problemen hebt met het internet in het buitenland! Heb je handmatig een netwerk geselecteerd toen je in het buitenland was? Ik heb even op je aansluiting gekeken en ik zie dat je een oudere simkaart hebt wat mogelijk een slechtere verbinding kan geven wat betreft het internet. Ik wil je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart opsturen. Je kunt mij hier gerust een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens voor sturen.

Ik zie dat @Groentjuh jou al de juiste informatie heeft gegeven over de optie bellen via 4G. Bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Daarnaast loop ik nu ook nog tegen een probleem aan dat wanneer ik aan het bellen ben mijn internet het niet doet. Ik ben op dit moment bijvoorbeeld met jullie klantenservice aan het bellen en sta in de wachtrij, ondertussen doet mijn internet het niet meer. Wanneer ik ophang (vandaag al vaker met jullie klantenservice aan de lijn gehangen maar kom er niet doorheen) doet mijn internet het weer.

Als jouw toestel geen VoLTE ondersteunt, dan kun je niet bellen en internetten tegelijk. Bij 2G en 3G kon dat immers niet en zonder “bellen over 4G”/VoLTE val je terug naar 2G of 3G (bij KPN/Simyo altijd 2G, want een 3G netwerk is er niet meer).

Badge

Hallo, 

 

Ik reageer hier omdat ik ook problemen heb met internet in het buitenland. Daarnaast kan ik ook niet smsen meer in het buitenland, alle instellingen qua internet heb ik al nagelopen en alles lijkt goed te staan…

Wel heb ik een oudere telefoon (iets ouder dan 4 jaar) kan dat hier aan liggen?

Daarnaast loop ik nu ook nog tegen een probleem aan dat wanneer ik aan het bellen ben mijn internet het niet doet. Ik ben op dit moment bijvoorbeeld met jullie klantenservice aan het bellen en sta in de wachtrij, ondertussen doet mijn internet het niet meer. Wanneer ik ophang (vandaag al vaker met jullie klantenservice aan de lijn gehangen maar kom er niet doorheen) doet mijn internet het weer.

 

Mvg,

 

CA

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @FFK,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het jou ook niet lukt om in het buitenland gebruik te maken van het internet! Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig is. Heb je ook geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Staat je toestel ingesteld op de netwerkmodus van 4G?  Ik kijk graag even met je mee op je aansluiting. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Wellicht kan ik dan inderdaad de reset voor je uitvoeren 😊. 

Groetjes,
Amy

Hoi FFK. Amy heeft uiteindelijk het probleem vrij snel opgelost met een reset van de simkaart en iets met de roaming. Mijn vriendin haar aansluiting was de enige van de 3 die problemen gaf maar het was enorm frustrerend. Ik hoop voor je dat Amy ook op jou reageert en dat je niet op de chat aangewezen wordt.

Ik heb exact dezelfde probleem als de topic eigenaar. Zelfs dezelfde telefoon. Reizen is gewoon niet meer leuk hierdoor. Internet is echt nodig in het buitenland. Ook ik had alles geprobeerd en ben elk stapje nagegaan, maar tevergeefs. Ik heb hier gelezen dat een reset geholpen heeft? Zouden jullie dat ook bij mij kunnen doen? 

 

Een aantal kennissen van mij gebruiken ook simyo en die hebben ook dit probleem. Dit is niet iets wat bij een aantal mensen speelt, maar bij veel gebruikers. Misschien iets om aan te werken?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Nixter,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is als je geen (of pas heel laat) reactie krijgt! Het is op sommige kanalen inderdaad erg druk waardoor de responstijd langer is dan dat je van ons gewend bent. Onze oprechte excuses hiervoor. 

Wat onhandig dat jouw vriendin geen gebruik kan met van het internet in het buitenland! Ik zie dat je al meerdere stappen hebt doorgenomen, ook met behulp van de tips van @Groentjuh en @Ron H! Bedankt heren, Dit helpt enorm 😊. 

Een H+ verbinding is een internetverbinding van 3.75G. Deze internetverbinding is sneller dan 3G maar iets trager dan 4G. Graag zou ik willen weten of haar toestel op de netwerkmodus 4G staat ingesteld. Dit kan je controleren via de Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Zorg dat de netwerkmodus is ingesteld op 4G / 3G / 2G automatisch selecteren.

Als dit goed staat in haar toestel zelf wil ik je vragen op mij een privé bericht te sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens van jouw vriendin. Dan kan ik meekijken op de aansluiting!

Groetjes,
Amy

Vanochtend ook even mijn (goed functionerende) simkaart in de telefoon van mijn vriendin gedaan. Zij heeft dan wel internet alleen geen 4G (zoals ik wel heb) maar H+. Misschien dat dit nog wat kan betekenen. 

Reputatie 7
Badge +9

Als jouw simkaart in het toestel van jouw vriendin wel werkte, dan is dat inderdaad een geloofwaardige aanname. Zonder dat gedeelte van de test weet je alleen dat het onder andere aan die simkaart ligt, maar niet dat het niet aan het toestel van jouw vriendin ligt.

Zojuist de kruistest gedaan. De simkaart van mijn vriendin in mijn goedwerkende telefoon gedaan. Gevolg, mijn telefoon had ook geen internet. Hieruit trek ik de conclusie dat het dus aan de simkaart ligt en niet aan de telefoon van mijn vriendin. Is dat een geloofwaardige aanname?

Reputatie 7
Badge +9

Moet er dan ook weer van alles ingesteld worden of zou het gewoon in een keer moeten werken?

In principe niet. De twee andere toestellen doen het prima, dus daarmee kun je heel mooi zien of het probleem in de Samsung A7 zit of toch ergens aan de kant van de simkaart.

Met een kruistest kun je min of meer meestal 2 uitkomsten krijgen: Het probleem volgt de simkaart of het probleem blijft op het toestel.

Bij de eerste zit er iets niet lekker op de simkaart of aansluiting en dan moet een moderator van het forum (= medewerker Simyo) eens goed aan de bak. Als het probleem op het toestel blijft, dan gok ik dat we eens naar de zogenaamde APN instellingen van dat toestel moeten kijken.

Reputatie 7
Badge +6

Zover ik weet kun je gewoon de simkaart omwisselen met die van jou of van je zoon aangezien het bij jullie wel goed werkt.

We kunnen proberen om bij een plaatselijke telefoon winkel zo'n pennetje te scoren. Moet er dan ook weer van alles ingesteld worden of zou het gewoon in een keer moeten werken?

Reputatie 7
Badge +6

Ja dat bedoel ik Dan kun je achterhalen wie de boosdoener is maar goed als je de simkaart er niet uit krijgt wordt het lastig 🤔

Als dat het uitwisselen van sim kaarten is dan hebben we dat nog niet gedaan aangezien we die pennetjes om bij je simkaart te komen niet standaard bij ons hebben. 

Reputatie 7
Badge +6

Als je alles al gedaan hebt wat kwam er uit de kruistest?

Bedankt voor je reactie Groentjuh. We hebben alles al gedaan wat er binnen de Simyo omgeving aan mogelijkheden wordt aangegeven. Helaas zonder ook maar enig resultaat.  Mijn zoon en ik hebben ook Simyo en dat gaat prima. Alle 3 de telefoons werken via dezelfde plaatselijke provider (Orange Fr) alleen de telefoon van mijn vriendin is er ineens mee gestopt. Wat wel opviel is dat mijn zoon en ik gewoon 4G hebben en zij meestal alleen een h in beeld had staan. Het betreft een Samsung A7 2018 met Android 10.

Reputatie 7
Badge +9

Misschien niet de juiste plaats om dit te droppen maar ik ben even helemaal klaar met Simyo!

Sommige kanalen lijkt super druk te zijn bij Simyo.

Als de magische reset is gedaan, dan is het misschien toch een instelling binnen het toestel, die niet optimaal is. (Misschien dat het eerst werkte via het netwerk van een andere provider, maar dat het toestel besloot een ander netwerk toch sterker te vinden.)

Kies het toestel dat je hebt op deze pagina en doorloop de stappen “Internet - Handmatig instellen”. Als je vertelt welke toestel het om gaat, dan kunnen we op dit forum misschien ook beter meedenken.

 

Ik moet even mijn frustratie kwijt over de hulp die Simyo bied bij het probleem dat mijn vriendin van het ene op het andere moment geen internet in het buitenland meer heeft. Ik ben volgens mij al 20 jaar naar volle tevredenheid klant bij jullie maar nu heb ik inmiddels het punt bereikt dat ik op het punt sta er mee te stoppen. Via de chat proberen we het op te lossen maar er zitten soms uren tussen reacties en dat gaat natuurlijk nergens over. Als je het al moet doen met gebrekkig WiFi zou het niet zo moeten zijn dat jullie medewerker meer dan een half uur nodig heeft om de informatie over een telefoon op te halen. En als je na een reset van de simkaart, rond half 6, aangeeft dat het nog steeds niet werkt  op het moment van schrijven nog steeds geen reactie hebt gehad. 

 

Misschien niet de juiste plaats om dit te droppen maar ik ben even helemaal klaar met Simyo!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK ,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen waarom jij je afvraagt waarom ik dit vraagstuk op deze manier heb behandeld. Dit wil ik ook best voor je toelichten . Wij kunnen inderdaad het 06-nummer en de persoonlijke gegevens van de klant inzien.

Uit het verhaal van @LiekeHom haal ik dat ze op dit moment in Nederland is. Zoals @Friesian aangeeft heeft een reset op dit moment dus niet veel nut. Via een privé bericht wil ik samen kijken naar een oplossing met @LiekeHom. Hiervoor heb ik simpelweg wat meer informatie nodig van de klant, denk aan: wat heb je allemaal geprobeerd, welk toestel heb je, heb je een kruistest uitgevoerd etc. (hiervoor dienen wij altijd het 06-nummer en NAW op te vragen). Het leek mij niet echt heel handig om dit allemaal publiekelijk in een topic uit 2019 te bespreken. Vooral omdat er in dit topic al vele tips en informatie staat over hoe je het internet werkend kunt krijgen in het buitenland. Andere klanten met de zelfde vraag zouden hier dus genoeg informatie uit kunnen halen om hun internet werkend te krijgen. Mijn voorkeur ging om deze reden dus uit om te vragen naar een privé bericht.

Als de klant in het buitenland was geweest had ik uiteraard de simkaart direct een reset gegeven. Dit is tenslotte ook wat mij is aangeleerd. Het is dus niet dat ik dit niet wil doen. Uiteraard mag je altijd (kritische) vragen stellen @RicoK , dat is geen enkel probleem. Overigens staat mijn privé bericht inbox altijd open als je vragen en/of opmerkingen hebt.

Groetjes,
Amy

Ik geloof dat een reset pas zin heeft als je in het buitenland bent. 

Reputatie 7

@Amy Waarom niet direct alvast de simkaart een reset geven op het netwerk? En waarom moet @LiekeHom een PB geven met haar 06-nummer? Dit kunnen moderators toch zien aan de hand van het profiel? Want zonder 06-nummer van Simyo zou je ook geen profiel kunnen aanmaken. Op basis van dit profiel kunnen jullie al zien of wellicht instellingen niet juist staan.

Sorry voor mijn kritische opmerkingen, maar ik begrijp het gewoon niet. Waarom niet direct de koe bij de hoorns vatten (zoals vroeger, (ver) voor jullie tijd) wel direct werd gedaan? Dit werkt toch allemaal alleen maar vertragend?

Reageer