.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Hoe kan dit?

  • 29 June 2017
  • 4 reacties
  • 410 Bekeken

Goedendag,

Internet in het buitenland werkt bij mij niet.
Ik heb roaming aanstaan, ook mijn telefoon (sony xperia z1 mini) opnieuw opgestart. Hoe is dit te verhelpen?

Hartelijk dank alvast!

Groetjes Christien
icon

Beste antwoord door Angela 2 July 2017, 13:35

Bekijk originele reactie

4 reacties

Als je een prepaid toestel hebt dan werkt het in ieder geval niet, want zo werkt Simyo: geen internet in het buitenland voor prepaid.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Christien Havranek,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je op dit moment geen internet hebt in het buitenland! Sorry dat wij niet eerder hebben gereageerd op je vraag. Vanwege drukte reageren we helaas later dan je van ons gewend bent.

Ik zie dat je gebruik maakt van een Sim Only abonnement. Dat betekent dat internet in het buitenland gewoon kan werken. Het is wel nodig om de optie via Mijn Simyo hiervoor aan te zetten. Hiermee krijg je namelijk toegang tot het buitenlandse netwerk. Dit doe je via het tabblad 'Instellingen > Netwerkinstellingen'. De optie 'Internet in het buitenland' zet je hier aan. Zodra je dit hebt gedaan, is het verstandig om je telefoon opnieuw op te staren. Dan weet je zeker dat je simkaart deze nieuwe instellingen oppakt.

Laat je weten of dit lukt?

Wist je dat je sinds 1 juni binnen Zone 1 (de EU en enkele uitzonderingen) jouw bundels kunt gebruiken? Dit zonder extra kosten! In dit blog vind je alle informatie hierover. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

@Cvmathilde, het klopt dat je met Prepaid geen gebruik kunt maken van Internet in het buitenland. We krijgen hier vaker vragen over en hebben dit idee dan ook op onze Wall of Change geplakt. Dit is een muur waarop alle tips en suggesties van onze klanten op staan. Zo kunnen we deze binnen Simyo bekend maken en bespreken. Wie weet is het in de toekomst wel mogelijk :)

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Dank je voor je reactie. Sorry voor de late van mij, ik had een drukke klus in het buitenland. Ik heb de instelling aangepast. Thanx. Tevens ook mijn apn (oid) instellingen aangepast, maar deze voor een Sony Compact z3 omdat de compact z1 er bij jullie op de site niet tussen stond. En mijn simkaart geprobeerd in een andere telefoon. Alles helaas zonder succes..

Zondag ga ik weer naar het buitenland en heb niet voor niets een grotere internet bundel afgesloten voor deze maand. Dus ik hoop dat jullie er nog wat moeite in kunnen steken voor die tijd? Bv simkaart resetten.

Thanx alvast!
Groetjes Christien
Reputatie 7
Badge +10
Hi Christien,

Wat jammer dat het daarna nog niet werkte! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Daarmee worden de instellingen op netwerkniveau vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, kun je je APN instellingen even bekijken. Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Je voegt dan een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Heb je ook dataroaming aanstaan op je mobiel? 🙂 Dat is ook belangrijk. Als het daarna ook niet lukt, wil je dan handmatig netwerken zoeken? Je gaat dan op je mobiel naar Instellingen > Aanbieder, en vinkt uit dat je telefoon automatisch naar netwerken zoekt. Dan mag je elk netwerk kiezen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of het zo lukt?

Groetjes,
Jihane

Reageer