.

Beantwoord

Internet buitenland zonder internetbundel NL?

  • 12 April 2014
  • 5 reacties
  • 874 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Morgen ga ik voor 3 maanden naar het buitenland.
Ik dacht dat alle instellingen bij Simyo goed stonden ingesteld om in het buitenland te internetten.
Afgaande op eerdere telefoons en uitspraken op dit mooie forum.

Nornaal heb ik 200 mb bundel  internet voor Nederland. Omdat ik naar het buitenland ga heb ik de Nederlandse bundel stop gezet
(er is mij gezegd, dat ik zonder internetbundel in het buitenland kon internetten (oké hoger tarief)).

Tot mijn verbazing zag ik bij mijn instellingen, dat mijn internet mobiel stond uitgeschakel zo ook internet buitenland.
Omdat het weekend is en er geen telefonisch advies mogelijk was en ik morgen al vertrek, heb ik voor de zekerheid de 200 mb internetbundel opnieuw geactiveerd en ik zie, dat na de activatie mobiel internet  NL en buitenland weer zijn geactiveerd.

Maar ik vind het te gek, dat ik nu 3 maanden achter elkaar exta moet betalen voor een bundel die ik NIET kan gebruiken.
Maar ook omdat mij is gezegd, dat deze bundel niet nodig was om toch in het buitenland te kunnen internetten.
Graag had ik dan ook gezien, dat u het bedrag van deze bundel stoneert en antwoord geeft op dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Somme
icon

Beste antwoord door Charlene 14 April 2014, 12:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Hoi Somme,

De Internetbundel hoefde ook echt niet aan. De opties zijn los van de bundel aan of uit te zetten, zoals ik je eerder ook verteld had. Deze staan onder Mijn instellingen & Simkaart en op de Overzichtspagina.
Ik zie dat op 11-4-2014 om 17:46 die opties uitgeschakeld zijn via Mijn Simyo. Dat had dus niets met het aflopen van de bundel te maken. Die was immers op 1-4-2014 al uit.
Op 12-4-2014 heb je om 13:57 de optie Internet op je Mobiel - Nederland weer aangezet. Toen om 14:00 de bundel aangeschaft en daarna de optie Internet op je Mobiel - Buitenland aangezet.
Die bundel had dus, zoals destijds uitgelegd, niet aan gehoeven. Die heeft geen invloed op het aan kunnen zetten van de opties. Zoals ik de vorige keer verteld had is het alleen nodig om de optie Internet op je Mobiel - Nederland aan te zetten, om de optie Internet op je mobiel - Buitenland aan te zetten.
Ik raad je dus ook aan om de bundel weer uit te schakelen via Mijn Simyo. Deze stopt dan op 1-5-2014. Wanneer je de internetbundel hebt uitgezet, kan ik voor één keer de kosten daarvan crediteren.
Mocht je in het weekend een vraag willen stellen, dan kun je het altijd op Twitter of via email proberen. Dan heb je de meeste kans op een antwoord.
Laat je het even weten als je de bundel hebt uitgezet?

Groetjes, Charlene
Badge +1
Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik ga nu de internetbundel uitzetten
Kennelijk, zoals je gezien hebtheb ik deinstellingen een beetje door elkaar gehaald.rr
Bedankt dat je het bedrag crediteert. Ik maak geen gebruik van Twitter of facebook (lekker rustig!).hartelijke groet Somme
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Somme,

Ik zie dat je de bundel uit hebt gezet, top! Zonder Twitter en Facebook zal het inderdaad wel lekker rustig zijn ;)

Veel plezier in het buitenland! Waar ga je heen?
Badge +1
Bundel inderdaad stopgezet. Vertrouw op de creditering. 3maanden Frankrijk nu alles door jullie is geregeld onbezorgd -:).
Nogmaals mijn complimenten voor dit mooie forum en de klantvriendelijkheid.
In Provençaalse zon zal ik een mooi glas wijn op jullie drinken.
Badge +6
Wauw, dat klinkt goed, Somme!

Dankjewel voor je complimenten en geniet ervan in de Provençaalse zon! 🙂

Reageer