.

Beantwoord

Internet buitenland werkt nooit. Wat kan ik doen?

  • 4 December 2016
  • 7 reacties
  • 192 Bekeken

Hallo

Wat doe ik verkeerd, internet buitenland krijg ik nooit aan de praat. Zit nu in praag ook zonder.

Internet nl buitenland aan in mijn simyo.
Roaming en mobiele gegevens staan aan
Telefoon uit en 5 min later aangezet
Portalmmm.nl als toegangspunt
4g 3g 2g automatisch verbinden.
5080 204 08 pap ipv4 ipv4
Drager niet gespecificeerd
Mobiel virtueel netwerk geen.



Mike
icon

Beste antwoord door Samantha 5 December 2016, 13:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Ik mis type toegangspunt
default,supl,mms

Ik weet niet of dit een oorzaak is, maar je kunt het proberen.

Anders even wachten tot een moderator jouw simkaart een reset geeft.

Succes
Badge +7
Hoi Mikeyy32,

Welkom op het Simyo forum! :)

Ik vind het heel vervelend voor je dat je geen verbinding kunt krijgen met internet in het buitenland. Ik zie dat je je internetopties op Mijn Simyo goed hebt ingesteld. Toch heb ik voor de volledigheid je internetopties een reset gegeven. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Dan kan de reset worden doorgevoerd. Hopelijk kun je daarna wel internetten in het buitenland.

Mocht dit niet zo zijn, wil je dan proberen om handmatig naar een netwerk zoeken? Je kunt dan kiezen uit verschillende netwerken. Kies het netwerk dat het beste voor je werkt.

Welk toestel heb je? Je kunt ook je toestel opnieuw instellen met behulp van onze Toestelhulp. Als je een iPhone hebt, raad ik je aan om bij Gebruikersnaam en Wachtwoord respectievelijk *KPN* en *GPRS* in te vullen. Ook kun je de netwerkmodus aanpassen bij de instellingen op je telefoon. Ik zie dat je gebruik maakt van 4G. Wat gebeurt er als je de netwerkmodus instelt op _LTE/GSM/WCDMA_ of _LTE/GSM/UMTS_ ?

Als deze oplossingen niet werken, wil je dan proberen in het buitenland je simkaart in een andere telefoon te stoppen en andere simkaart in jouw telefoon te doen? Zo kunnen we achterhalen waar dit door veroorzaakt wordt, door je simkaart of door je telefoon.

Laat je me weten of het gelukt is?

Nog veel plezier in Praag! :D

Groetjes,
Samantha

@franswon, heel erg bedankt voor je hulp 😃
Tnx,

Toegangspunt maakte niet uit.
De reset heeft wel geholpen!


Gr.
Mike
🆒
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig dat de reset geholpen heeft, nu heb je weer internet in het mooie Praag (mijn vrouw en ik waren daar vorig jaar op vakantie, erg veel genoten).
Mooie stad inderdaad, daarom soms makkelijk om de routeplanner te kunnen gebruiken 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb Sygic als routeplanner, de kaarten staan voorgeïnstalleerd op je mobiel, geen internet nodig voor navigatie. We gebruikten hoofdzakelijk het OV, prima geregeld in Praag, tot in de nacht tot 150 meter van ons hotel in Praha 2.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mickeyy32,

Wat ontzettend fijn dat alles gewoon weer werkt! 😃 Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Franswon, Sygic is een hele goede tip! 🙂 Het is inderdaad het handigst als je je navigatie kunt opslaan, zodat je geen internet nodig hebt om te weten waar je bent.

Groetjes,
Jihane

Reageer