.

Beantwoord

Internet buitenland en dataroaming aan, maar toch geen internet in buitenland. Hoe kan dat?

  • 13 May 2015
  • 3 reacties
  • 524 Bekeken

Ik was gisteren in Frankrijk en vandaag in Italië en ondanks dat ik op mijn iPhone 5s zie dat ik op een 3G-netwerk zit (dataroaming aan) krijg ik geen bereik met internet. De browser Safari meldt: "Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice".

Wat ik naar aanleiding van antwoorden op vragen van anderen op dit forum al heb gedaan:
- Handmatig andere mobiele aanbieder opgezocht
- APN-instellingen gewijzigd: internet, KPN, gprs in plaats van portalmmm.nl
- Op MijnSimyo internet via mobiel in buitenland uit en weer aangezet
- Na elk van bovenstaande aanpassingen mobiel uit en weer aangezet

Wat kan ik nu nog doen?
icon

Beste antwoord door Tiury 19 May 2015, 15:40

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Nanko,

Allereerst excuses voor onze late reactie. Door een nog onbekend probleem komen wij jouw topic nu pas tegen. Dit vinden wij erg vervelend, zeker als we aangeven dat we met één werkdag reageren.

In dit topic leg ik uit wat je kunt doen om het internet in het buitenland aan de praat te krijgen. De APN die je hebt aangepast klopt niet helemaal, het moet echt portalmmm.nl zijn in het buitenland.

Hiernaast heeft de IT-afdeling nog een kleine aanpassing aan je abonnement gedaan. Dit zou ook moeten helpen 🙂. Laat je me weten of dit ook zo is?

Groetjes, Tiury
Inmiddels had ik portalmmm.nl eerder al terug gezet, maar dat hielp niet. De aanpassingen aan m'n abonnement hebben het kennelijk gedaan, want nu werkt het wél. Dank!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Nanko,

Wat goed om te horen dat de aanpassing op je aansluiting heeft geholpen! Gebruik je mobiele internet wel echt alleen als je het nodig hebt, want dit kost in Europa €0,25 per MB. Check deze blog voor nog wat extra data besparende tips voor in het buitenland!

Groetjes, Tiury

Reageer