.

Beantwoord

Internet in het buitenland (België/ Duitsland), wat zijn de juiste instellingen?

  • 21 March 2015
  • 3 reacties
  • 290 Bekeken

De vorige keer ik in het buitenland - Belgie - was heb ik van te voren info bij Simyo opgevraagd over de instellingen. Bij aankomst in Antwerpen, had ik geen verbinding. De instellingen bleken toch niet te kloppen!

a.s. maandag ga ik naar Hamburg en wil graag de juiste instellingen ontvangen. Simyo klantenservice is niet op zaterdag bereikbaar; slechte zaak. Ik hoop via dit bericht de juiste instellingen te kunnen ontvangen.

Bvd.

Met vriendelijke groet,

Eric
icon

Beste antwoord door MichD 21 March 2015, 12:49

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste focalpoint (Eric),

Vervelend dat je verleden keer in Belgie geen verbinding had, en daardoor niet gebruik kon maken van het internet op je smartphone.

Als eerst geef ik je het advies, om in te loggen op "mijn simyo" om te checken of data gebruik in het buitenland wel goed aanstaat.
Op de overzichtpagina (alwaar ook je huidig verbruik wordt weergegeven) scroll je helemaal naar beneden, en ziet daar o.a. de optie om internet in het buitenland te activeren of uit te zetten.
Deze optie vindt je ook onder het submenu "instellingen".

Omtrent de juiste instellingen op je smartphone, geef ik je hierbij twee links waarop duidelijk en stapsgewijs wordt uitgelegd, welke instellingen je nodig hebt om gebruik te kunnen maken van internet op je smartphone.

Via de volgende link, krijg je de juiste internet instellingen als je gebruik maakt van Android:
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54.

Maak je gebruik van een iPhone, dan vindt je de instellingen via de volgende link:
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-iphone-s-s-c-en-plus-163?c=57.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, zodat je maandag gewoon gebruik kunt maken van het internet in Hamburg.
Reputatie 4
Badge +8
Mocht je alles in mijn vorige bericht hebben gecheckt, en alles dus goed staan in jouw smartphone (inclusief dat gebruik van het internet in het buitenland aanstaat), dan heb ik nog een goede tip voor in Hamburg zelf:


Zet in Hamburg je smartphone even uit, haal dan de simkaart er even uit en vervolgens plaats je hem erweer in.
Vervolgens zet je jouw smartphone weer aan, waardoor hij zich weer goed gaat aanmelden op 1 van de Duitse netwerken, waarbij uit eigen ervaringen "Telecom" (de Duitse T-Mobile) de beste 3G & 4G dekking in Duitsland heeft.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi focalpoint, welkom op het forum van Simyo :o

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Buitenland. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden.

Jammer dat het de vorige keer niet was gelukt. We helpen je hier natuurlijk graag bij. Ik zie dat MichD al veel tips heeft gegeven 😃 We horen graag of de tips hebben geholpen!

Ook heb ik even een reset gedaan en het één en ander gecontroleerd. Wil je voor de reset je telefoon uit- en aanzetten? Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk. Daarnaast staat alles goed op het netwerk. Het hoort dus allemaal te lukken 🙂 Controleer je ook meteen of "Data roaming" aanstaat in je telefoon?

Laat je ons weten of het heeft geholpen?

@MichD; top dat je zoveel tips hebt gegeven! Bedankt voor je bijdrage 🙂

Reageer