.

Beantwoord

Hoe werkt bellen en sms'en in het buitenland met Prepaid?

  • 25 July 2016
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

moet ik nog meer instelling aanpassen om vanuit het buiteland te kunnen bellen en smsen met een prepaidkaart? Ik heb het "schuifje" bij instelling al op aan gezet.
Kun je automatisch sms berichten ontvangen in het buitenland?
icon

Beste antwoord door Angela 26 July 2016, 10:54

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi EdLI

Welkom op het Simyo Forum.

Heel slim dat je goed voorbereid naar het buitenland gaat 🙂 Mag ik vragen waar de reis naar toe gaat?

Het klopt dat je voor bellen en sms'en in het buitenland alleen de optie op Mijn Simyo aan hoeft te zetten. Het kan zijn dat het nodig is om je telefoon eens uit en aan te zetten. Mocht het niet direct werken, kun je handmatig een netwerk selecteren. Probeer alle beschikbare netwerken even uit en bepaal voor je zelf met welke je het beste netwerk hebt.

Sms berichten ontvangen werkt precies hetzelfde als het versturen. Zodra je een connectie hebt gemaakt met het buitenlandse netwerk, ontvang je ook sms'jes daar. Als laatste heb ik nog een kleine tip. Bekijk hier de tarieven voor het bellen/gebeld worden en sms'en per land. Je kunt het land invoeren waar je naar toe gaat. Zo weet je precies hoeveel dat ene telefoontje jou precies gaat kosten.

Maakt dit het wat duidelijker?

Groetjes,
Angela
Als ik naar de buitenland tarieven ( zone 1 ) kijk zie ik dat bellen 6 cent p/m kost en internet 6 cent p/MB
Dus bellen in Nederland ( met PrePaid ) is dus duurder ?????????, 10 cent p/m en 10 cent p/MB
Of zie ik iets over het hoofd ?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chris67,

Welkom op het Simyo Forum!

Goede vraag! 🙂 Je ziet niets over het hoofd. Binnen Nederland gelden marktconforme tarieven. In het buitenland wordt dit afgestemd met bijvoorbeeld de EU. Dat is de reden dat er een prijsverschil in zit, inderdaad.

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer