.

Beantwoord

In Spanje verblijven maar op kosten van Marokko internetten!?

  • 6 September 2019
  • 2 reacties
  • 359 Bekeken

Tijdens mijn verblijf in Spanje worden er mb's afgerekend tegen Marokkaans tarief. 5 euro per mb. Heel gek en zonder waarschuwing. Hoe kan dit? Of is het gewoon oplichterij?
icon

Beste antwoord door Kevin 9 September 2019, 10:02

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen lambertuko,

Welkom op het Simyo forum!

Dat is inderdaad erg zonde! Zoals Groentjuh ook al aangaf, kan je toestel verbinding maken met een netwerk in het buitenland. Binnen de EU is dit geen probleem, maar op de rand van de EU is het dus mogelijk dat je verbinding maakt met een netwerk in een land waar de kosten een stuk hoger zijn. Ik zie dat je nu weer gewoon internet verbruikt in Spanje, heb je nu handmatig een Spaans netwerk geselecteerd zodat dit niet meer voor kan komen?

Ook zie ik dat je ondertussen via een ander kanaal al contact hebt gehad en er een oplossing gevonden is. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. Dankjewel voor de hulp Groentjuh!

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Badge +9
Spanje en Marokko liggen op bepaalde plekken dicht bij elkaar. De straat van Gibraltar is op sommige plekken slechts 14 km breed. Dit is een afstand die door een zendmast overbrugd kan worden.

Ben jij in toevallig redelijk dichtbij Marokko? Het is namelijk mogelijk om in een land te zijn en te verbinden met een de mobiele netwerken van een nabij ander land. Dat gaat zelfs automatisch als het netwerk van de Spaanse providers daar niet zo sterk signaal heeft.

Als je dit wil voorkomen, dan raad ik aan om op je toestel handmatig een Spaans mobiel netwerk te kiezen om mee te verbinden i.p.v. je toestel automatisch een netwerk te laten selecteren.

Reageer