.

Beantwoord

In Griekenland kon ik probleemloos WiFi gebruiken, in Londen niet. Hoe kan dit?


Nooit problemen met mijn prepaid kaart in mijn mijn i phone 5 om in Griekenland te appen of mailen met mensen in Nederland of Griekenland zelf.
laatst in Londen lukte dit niet . Kon geen aansluiting vinden bij een netwerk en het lukte ook niet als ik mijn mobiele data aanzette.
wat doe ik verkeerd of is er iets anders aan de hand en wat kan ik daar aan doen?
icon

Beste antwoord door Niels 12 March 2018, 14:12

Bekijk originele reactie

12 reacties

Beste Annemeisje - @Annemeisje

Ter controle heb je wel prepaid? Want dan kan je niet Internet gebruiken in het buitenland via simyo, dat kan wel via sim only.

Graag een terugkoppeling.

Fijn weekend !😎
Hallo,

bedankt voor je reaktie.
ik heb geen bundel ,maar waardeer op. Dat is toch prepaid?
Ik snap nietwaarom ik in het ene buitenland wel kan appen en internetten via de WiFi van bv. hotel of restaurant, in dit geval Griekenland. Dus zelfs zonder kosten. En in Londen lukt dat niet en ook niet als ik mijn mobiele data aanzet om betaald te kunnen appen/internetten.
en dat snap ik niet.
hoop op tips.

ook fijn weekend gewenst👍😊
Ah Wifi.. Simyo biedt geen Wifi aan. Als het in het buitenland niet werkt zul je ter plaatse ondersteuning moeten vragen zoals het hotel.
Reputatie 7
Badge +9
En wees voorzichtig met Wi-Fi, zeker als het open is. Zelfs met wachtwoord beveiligd is niet altijd even veilig, in bijv. de horeca heeft iedere gebruiker hetzelfde wachtwoord, voor hackers dus een fluitje van een cent om je vertrouwelijke informatie (inloggegevens bank of creditcard) te onderscheppen.
Nooit problemen met mijn prepaid kaart in mijn mijn i phone 5 om in Griekenland te appen of mailen met mensen in Nederland of Griekenland zelf.
laatst in Londen lukte dit niet . Kon geen aansluiting vinden bij een netwerk en het lukte ook niet als ik mijn mobiele data aanzette.
wat doe ik verkeerd of is er iets anders aan de hand en wat kan ik daar aan doen?

Goedemorgen Annemeisje

Even voor de zekerheid een toelichting.
Na inloggen op Mijn Simyo kun je op deze pagina .......

Bij - prepaid - internet in Nederland aanzetten.
Bij - sim only - internet in Nederland aanzetten.
Internet in buitenland aanzetten.

Controleer dit eens.
Graag een terugkoppeling van wat je ziet staan.

Fijn weekend! 😎
Iedereen bedankt.
de instellingen kloppen. Ik doe geen bankzaken op mijn mobiel en open WiFi is zeker niet risicoloos.
maar ik weet nog steeds niet waarom Griekenland probleemloos is en Londen niet!?
je zou zeggen “ buitenland is buitenland”. Wat is er anders in Engeland?
een heleboel,hihi. Maar ik bedoel op het gebied van probleemloos kunnen appen en/of internetten,al of niet gratis!?
Reputatie 7
Badge +6
Je zegt de instellingen kloppen, Lees het bovenstaande van Friesian nog eens dor.
Er is een duidelijk verschil tussen internet via wifi of internet via je provider
Internet via wifi heeft niets met je provider (simyo) te maken
Internet via je provider kan met simonly in het buitenland en met prepaid niet.
Oké,
bedankt.
ik ga hier nog even mee stoeien.
iedereen een fijn weekend gewenst.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Annemeisje,

Welkom op het Simyo Forum!

Het is logisch dat je in Londen ook gebruik wilt maken van een Wifi-verbinding 🙂 In het buitenland is het niet mogelijk om met een prepaid aansluiting te internetten. WiFi gebruiken kan uiteraard wel. Zo'n verbinding is op elke plek weer anders en heeft niks te maken met je mobiele provider. Je kan het beste even navraag doen bij de plek waar je WiFi probeert te gebruiken. Misschien is er een wachtwoord nodig of is het signaal te zwak.

Mocht je buiten Nederland gebruik willen maken van mobiel internet, kan je altijd overstappen naar Sim Only. Meer informatie hierover is op deze pagina te vinden.

Hou je ons op de hoogte?

Bedankt voor jullie hulp, Friesian, Ray, franswon en Ron H.

Groetjes,
Niels
Iedereen bedankt. Het muntje is eindelijk gevallen,dankzij jullie.
het is simpel als je het snapt ( cruyffiaans he!)
Reputatie 7
Badge +9
Johan zou zeggen: 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt.'
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Annemeisje,

Fijn om te lezen dat het muntje is gevallen! 😃 Is het probleem met de wifi ook nog rechtgezet? Wat gaf nou uiteindelijk de oplossing? :)

Groetjes,
Els

Reageer