.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland.

  • 10 August 2017
  • 10 reacties
  • 124 Bekeken

Slecht internet bereik kom vaak niet verder dan g2.
icon

Beste antwoord door Els 14 August 2017, 14:07

Bekijk originele reactie

10 reacties

Ik adviseer je om je vraag (als het al een vraag was) beter te formuleren en te voorzien van meer informatie. Wat heb je bijvoorbeeld zelf gedaan om het te verbeteren? Dus graag wat meer info.
Reputatie 7
Badge +9
Ook is het van belang of de slechte verbinding alleen binnen of binnen als buiten is. Als het alleen binnen is kan het probleem soms al opgelost worden door te internetten vanaf een andere plaats in het huis.
Als het over wifi gaat dan heeft het niets met Simyo te maken, dat betekent niet dat we je niet verder willen helpen hoor.
Slechte verbinding is, binnen en buiten. Het gaat uiteraard niet over wifi! In het buitenland heb ik tot nu toe niet kunnen internetten. Heb advies op gevolgd om toegangspunt te vervangen in "portalmmm.nl" helaas zonder resultaat.
Ik ben er een beetje klaar mee! Abonnement van mijn vrouw heeft "vodafone" heeft nergens problemen mee.
Wat is hier aan te doen?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Heb je ook bij de APN Gebruikersnaam KPN met wachtwoord GPRS ingevuld?
Je toestel daarna even opnieuw starten.
Als dat niet helpt kan je een kruisproef doen door jouw simkaart in een andere simlockvrije telefoon te plaatsen en die andere simkaart in die van jou. Doet de simkaart het in beide gevallen niet dan ligt het probleem daar, een moderator zal, zodra hij/zij deze post leest een reset van je simkaart doen, indien dit ook niet helpt zal de simkaart vervangen moeten worden.

Door grote drukte kan het wat langer duren dan normaal voordat een moderator reageert.
Ik vind dit allemaal te veel gedoe! Het moet gewoon werken, en niet allemaal instellingen veranderen. Dat hoeven anderen ook niet te doen. Bellen met Simyo heeft ook weinig zin, want telefoon wordt niet opgenomen!
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb al opgemerkt dat het erg druk is, de wachttijd was daarnet 7 minuten.

Als je niet aan de instellingen wilt wijzigen of simkaart wilt testen dan houdt het voor mij hier op, dan zal je echt op een moderator moeten wachten.
Hallo, ik heb nu APN Gebruikersnaam KPN met wachtwoord GPRS ingevuld.
En toestel daarna opgestart. Met nog steeds 2G.
Sim kaart in een andere simlockvrije telefoon geplaatst deze geeft 3G aan. Deze oudere telefoon ondersteunt geen 4G.
Dus ik denk dat de fout niet aan de sim kaart ligt!
gprs is alleen nodig In het buitenland. Dus kleine letters.
Reputatie 7
Badge +9
Dan lijkt het aan (de instellingen van) je telefoon te liggen. Via toestelhulp kan je misschien nog een instelling verbeteren zodat je wel 3G hebt op je toestel.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi petfris12,

Van harte welkom op het Simyo Forum! Mijn excuses voor de late reactie. Op dit moment is het wat drukker in verband met de vakantieperiode. Wij doen ons best iedereen zo snel mogelijk te helpen. :)

Wat vervelend dat je in het buitenland geen verbinding kunt krijgen met het internet. Ik kan me voorstellen dat je ook buiten Nederland graag online wilt zijn.

Ik zie op je aansluiting geen vreemde dingen staan. Ook zie ik dat de optie voor het internetten in het buitenland aan staat in je Netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Je geeft zelf ook aan dat je simkaart in een andere telefoon wel verbinding kan maken met het internet, het lijkt er dus op dat het ligt aan de instellingen van je telefoon.

Controleer of de optie voor 'dataroaming' en 'mobiele gegevens' aan staan bij de instellingen van je telefoon. Om er zeker van te zijn dat je APN-instellingen goed staan, raad ik je aan deze helemaal opnieuw in te voeren. Het makkelijkst gaat dit via onze Toestelhulp. Hier kun je alles stap voor stap invoeren.

Laat je me weten wat hier uit komt?

@franswon en Friesian, bedankt voor de uitleg en de informatie over de instellingen!

Groetjes,
Els

Reageer