.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in België. Wat nu?

  • 15 July 2017
  • 5 reacties
  • 1917 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ben nu in België en ik krijg wel het 3G-symbool in mijn scherm te zien maar ik kan geen verbinding maken met het internet. Ik heb alle settings al verschillende keren aangepast en mijn telefoon heropgestart.
Ik krijg volgende melding te zien: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. Je hebt geen abonnement op een mobiele dataservice.
Wat is er aan de hand?

Leen
icon

Beste antwoord door Jihane 17 July 2017, 15:09

Bekijk originele reactie

5 reacties

Staat roaming aan?

Staan de internetinstellingen correct op je telefoon? > https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186
Waarschijnlijk heb je een prepaid simkaart en daarmee heb je bij Simyo geen internet in het buitenland. Je kan dan beter tijdelijk een Lebara prepaid aanschaffen (gratis en ook KPN net). Ik had voor € 20 (actie! aanbieding) een 6 Gb bundel in Frankrijk. Na de vakantie stop je de Simyo kaart er weer in.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Leen B,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kunt internetten in België! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Dat betekent dat ik de instellingen op 't netwerk vernieuwd heb voor je. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik met jou naar je telefooninstellingen kijken. Heb je 'dataroaming' aangezet via je mobiel? Dan is het ook belangrijk om naar de geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen) te kijken. Je vindt deze instellingen door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar kun je een nieuwe APN toevoegen met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Staat dit goed? Dan kun je handmatig naar andere netwerken zoeken. Je doet dit door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je telefoon automatisch naar netwerken zoekt, zodat jij dit handmatig kunt doen. Je mag dan alle netwerken uitproberen tot je een netwerk tegenkomt met voldoende dekking.

Werkt 't hierna nog niet? Dan mag je je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom. Op die manier komen we erachter waar de kern van het probleem zich toch bevindt.

Hou je me op de hoogte?

@ Ray, dank voor je tip! :)
@ Lence, welkom op het Simyo Forum! 🙂 Goede toevoeging ook! Leen heeft wel een Sim Only aansluiting, dus daar ligt het niet aan.

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor de reacties! Als ik weer in België ben, zal ik het testen!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Leen B.,

Heel graag gedaan namens Jihane. :$

Oh, dat is mooi! Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Asma

Reageer