.

Beantwoord

ik kan niet gebeld worden in engeland, hoe kan dit?

  • 25 October 2018
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Miijn zoon is met school naar engeland en kan mij wel bellen maar ik kan hem niet bellen krijg meteen voicemail/telefoon niet bereikbaar te horen
icon

Beste antwoord door Ashweeta 25 October 2018, 13:06

Bekijk originele reactie

4 reacties

Leuk zo'n reis naar Engeland, roept schoolherinneringen op.. Bartje.☺

Bel je met je Simyo 06 naar je zoon?

Staat op jouw mijn Simyo, bellen in en naar het buitenland aan? (Netwerkinstellingen) Telefoon opnieuw opstarten na instelling.

Bedenk wel jij belt vanuit Nederland naar buitenland is€0.23 buiten bundel per minuut ook bij prepaid.
Jouw zoon belt tegen de tarieven roam like at home .
Dezelfde kosten als in Nederland, bel/sms/data. (Mijn Simyo, netwerkinstellingen, bellen, sms, internetten in buitenland.


En wens hem een leuke tijd aldaar, misschien ziet hij de krijtrotsen.
Friesian 😎
Hoi Friesjan,

Ik bel vanuit nederland met kpn naar mijn zoon die een Simyo prepaid heeft,hij kan mij wel bellen maar ik vanuit nederland niet .Ik heb alle instellingen nagekeken op zijn mysimyo account en alles heb ik aan gezet om te bellen en te internetten maar helaas kan ik hem niet bellen. ik heb hem uitgelegd dat hij roamig aan oet zetten en evenuele blokkeringen moet uit zetten.Tot nu geen resultaat.

Mvrg,Bart sr
Hoi Bart sr.

Dan lijkt me het probleem dat u heeft bij KPN te liggen. Het lijkt me goed om even met hen contact op te nemen, 0800-0402.

Ben benieuwd naar het resultaat van het gesprek.☺
Een medewerker van Simyo neemt contact met u op via dit topic, een moderator, kan zijn dat er een magische toverstaf gebruikt wordt net als bij Harrie Potter.☺
Ik heb een melding gemaakt.

Succes!
Friesian

Edit voor als aanvulling t.a.v. uw zoon, extra service...

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bartje06,

Welkom op het Forum!

Ik heb meteen de aansluiting van je zoon bekeken. Alle instellingen staan goed op het netwerk want je zoon is aangemeld op het Engelse netwerk. Hij kan bellen en sms'en vanuit Engeland. Vreemd dat je hem niet kan bellen. Kan het zijn dat de Niet-Storen functie aanstaat in zijn telefoon? Of de vliegtuigmodus? Als deze functie aanstaat en je hem probeert te bellen, krijg je meteen zijn voicemail te horen.

Ik hoor het graag van je!

@Friesian, Bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer