.

Beantwoord

Ik kan niet bellen en gebeld worden in België en Duitsland. Wat nu?

  • 18 July 2017
  • 3 reacties
  • 1116 Bekeken

Sinds 1 juni wil ik gebruik maken van het binnen de bundel kunnen bellen en gebeld worden in het buitenland. Dit lukt me nog steeds niet, ondanks het feit dat ik in Mijn Simyo wel de instelling "buitenland" aan heb staan. Ik woon in de grensstreek met Belgie (en ook Duitsland) en kom daar ook vaak, met name in België.
Ik heb een Samsung S4 mini.
Ik kan bij mobiele netwerken in Belgie wel 2 belgische providers zien, maar bij het aantikken daarvan gaat mijn telefoon zoeken, en komt uiteindelijk de melding "geen netwerk beschikbaar, (samen met zo'n driehoekje bovenaan het scherm)". In Duitsland idem.
Ik heb zitten zoeken of ik nog een of andere instelling op mijn telefoon moet wijzigen, maar ik kom er niet uit.
Ik heb roaming op aan gezet, ook al zou dat bij alleen bellen niet nodig zijn (ik heb geen internetbundel).
Graag hulp.
icon

Beste antwoord door Caspar 19 July 2017, 13:58

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi karindols,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je niet kan bellen in het buitenland. Goed van je dat je al handmatig andere netwerken hebt geprobeerd. Jammer dat het niet heeft geholpen.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en jouw instellingen voor het bellen in het buitenland gereset. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Beste Simyo medewerker/moderator,

Gisteren weer in Belgïe geweest. Jullie reset heeft geholpen.
Ik kan bellen vanuit België; handmatig belgisch netwerk Mobistar gekozen en kreeg na enige tijd verbinding.
Ben benieuwd of dit handmatig verbinden nodig blijft; het kost wel enige tijd voor de verbinding tot stand komt.
Opvallend is dat mijn 13 jaar oude reserve-telefoon (is geen smartphone) met prepaid van Simyo, spontaan verbinding maakt met belgisch netwerk (ook Mobistar), zodra ik de grens overga.

In elk geval bedankt voor de hulp.
groet, karin
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karin,

Wat fijn dat je verbinding nu gewoon werkt 🙂 Soms heeft een simkaart nog een duwtje in de juiste richting nodig, met het kiezen van een netwerk.

Trek je aan de bel als je in de toekomst ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer