.

Beantwoord

Ik kan geen internetverbinding meer maken in Duitsland, hoe kan dit?


Badge
Ik ben voor mijn werk gemiddeld 3x per week in Duitsland en moet dan handmatig Telekom.de kiezen voor een data / internet verbinding op mijn Samsung Galaxy S7. Normaal gaat dit altijd goed, maar sinds enkele dagen niet meer. Na het proberen van een handmatige verbinding met Telekom.de krijg ik nu iets van "uw simkaart staat een verbinding met dit netwerk niet toe" . Wanneer ik bijvoorbeeld O2 of Vodafone kies krijg ik ogenschijnlijk wel verbinding zonder deze melding, maar geen internet.

Heb de toestelhulp nagekeken, telefoon een aantal keren opnieuw gestart, op Mijn Simyo staat "Internet in het buitenland" uiteraard aan.

Daarnaast ook met een S5 Neo geprobeerd met T-mobile.nl als netwerkoperator, hetzelfde probleem.

Hebben jullie nog een idee wat de oorzaak kan zijn ?
icon

Beste antwoord door Ray 27 May 2018, 09:43

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Staat roaming aan in je toestel?
Badge
Lees net in een andere post (had er al een aantal doorgelezen) dat ik 3G eens moet proberen ipv 4G.
Zal dit morgenochtend (in Duitsland) eens testen.
Badge
Ja roaming staat dan aan !
Reputatie 7
Badge +7
Anders wil een reset wel eens wonderen doen. Helaas kan je dat niet zelf, en zal je moeten wachten op een moderator.
Badge
Ja, ik meld me morgen wel weer wanneer de 3G test niet werkt. Vindt het wel raar dat ook met een andere telefoon / sim / netwerkprovider er geen dataverbinding is. Bedankt voor het meedenken 🙂
We hebben een checklist gemaakt, loop hem even na. Na veranderingen wel telefoon eerst herstarten.

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Badge
We hebben een checklist gemaakt, loop hem even na. Na veranderingen wel telefoon eerst herstarten.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :APN - portalmmm.nlGebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.


Ik heb een Sim only abo, geen pre-paid.
Het rare is dat het zonder wijzigingen opeens niet meer werkt, ook niet bij een ander toestel met een zakelijke t-mobile sim.

Vanmorgen dus eerst de tip met het instellen van 3G i.p.v. 4G (Automatisch) geprobeerd, geen succes.

De Checklist hierboven:
  • Buitenland optie in MijnSimyo staat aan
  • Data roaming staat aan
  • Toegangspunt staat bij mij default op KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet (KPN4G.nl),
Moet dit dus KPN/Hi Mobiel Internet zijn (portalmmm.nl) ?!
Gebruikersnaam en Wachtwoord zijn bij APN portalmmm.nl leeg !
Nu dus KPN en GPRS ingevuld. Is het nu GPRS of gprs ?
  • Heb mijn toestel met deze instellingen opnieuw gestart en heb thuis in Nederland in
ieder geval een internetverbinding. (uiteraard bij uitgeschakelde wifi)

Zal zoals ik altijd doe in Duitsland handmatig naar netwerken zoeken, normaal gesproken werkt bij mij alleen Telekom.de. We zullen zien, ik meld mij weer....

Beste @!Snoete!

# edit#
Naam internet
#/edit#

Gebruikersnaam KPN.
W8woord
De ene x werkt GPRS de andere x gprs.


Ik verw8 morgen de reactie van een moderator. Hij of zij zal een reset plegen op de buitenland optie. Dit wordt gecombineerd met meestal 15 minuten de telefoon uit.

Dit lost vaak heel veel op. Ik raadt je echt aan de reactie van de moderator af te w88.

Voor de zekerheid nog een edit... toestelhulp.
Toestelhulp

Laat je ons daarna weten of het werkt aub?

Suuk 6 !

Fijne dag nog ! 😎
Er staat duidelijk GPRS en als dat niet werkt gprs.

Is dat zo onduidelijk?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi !Snoete!,

Welkom op het Forum!

Onhandig dat het internet niet werkt als je in Duitsland bent! Goed dat je de instellingen van de checklist hebt doorlopen! Zo weet je zeker dat de instellingen in je telefoon goed staan.

Ik heb je simkaart een reset gegeven. Dat betekent dat alle instellingen hierop opnieuw aangemeld worden op het netwerk. Het is belangrijk dat je je telefoon een kwartier uithoudt. Zo kan de reset zich voltooien. Wanneer ga je weer naar Duitsland? Ik zou dan graag willen weten of het internet dan werkt. Laat je het weten?

@wimj12 @Ray @Friesian Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta
Badge
Hallo Ashweeta,

Ook de reset van de simkaart maakte geen verschil. Nog geen data in Duitsland......
Raar is dat de instellingen die al jaren ongewijzigd zijn nu opeens niet meer werken.
Ook niet bij hetzelfde simyo abonnement van dochter, ook op een S7.
De checklist en de hierboven voorgestelde tips heb ik allemaal geprobeerd.

Nu kreeg ik vandaag een sms-bericht van Simyo dat ik per 11 juni ben overgezet naar een 4G verbinding.
Kan dit er nog mee te maken hebben ?


Reputatie 6
Badge +4
Hi !Snoete!,

Jammer en niet praktisch dat het niet wilde lukken met internetten. Gisteren waren er problemen met het netwerk waardoor internet en bellen in het buitenland niet mogelijk was. In dit topic lees je daar meer over.

In je gegevens zie ik dat je vanacht alweer wat internet kon gebruiken. Dat is mooi natuurlijk.

Klopt het dat het inmiddels weer werkt? en bij je dochter ook? :)

Groetjes,
Thomas
Badge
Heb intussen weer internet in Duitsland, op dit moment alleen via O2.

Tot nu toe was dit (al jaren) Telekom.de, wanneer ik daar nu handmatig verbinding mee maak heb ik schijnbaar wel verbinding maar geen internet. De lijst met providers is nu flink uitgebreid (ook in Nederland) maar bij diverse providers staat nu "verboden netwerk".

Vindt het heel vaag dat ik eerst jaren met de standaard instellingen een internetverbinding heb dan opeens enkele weken niet meer. Ook niet met hetzelfde type toestel en hetzelfde sim only Simyo abonnement. De tips van de checklist geprobeerd, terug naar 3G, reset van de simkaart enz.
Nu na het bericht over omschakeling naar 4G (en een veel langere providerlijst) lukt het weer bij O2 en niet meer bij Telekom.de. Niemand die hier schijnbaar iets van weet.

Maar goed heb weer data, probleem opgelost zonder te weten wat de oorzaak was.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi !Snoete!,

Ik kan me voorstellen dat dit wat verwarrend is. Helaas kunnen we niet inzien waarom je voorheen wel via Telekom.de kon internetten en nu niet meer. Dit soort gegevens kunnen we niet bekijken voor buitenlandse netwerken. Het zou goed kunnen dat dit netwerk op die locatie geen goede dekking meer biedt voor internet of een storing heeft (gehad). Gelukkig kun je op een ander beschikbaar netwerk wel weer internetten en dat is het belangrijkste!

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els

Reageer