.

Beantwoord

Ik heb geen netwerk service in Europa buiten Nederland. Wat kan ik doen?

  • 20 June 2017
  • 8 reacties
  • 223 Bekeken

Goedemorgen, ik heb geen netwerk in het buitenland buiten Nederland. De laatste tijd vaak de grens over naar Belgie en dan heb ik meteen geen bereik meer. In heb begin deed mijn data het wel over de grens en had ik gewoon netwerk, maar sinds ik 500 mb data extra heb gekocht niet meer.

Ik heb reeds alle tips opgevolgd van dit forum, buitenland opties instellingen een keer aan en uit gezet, netwerk handmatig instellen, alleen de knop INTERNET EUROPA, kan ik niet vinden op m'n iphone.

Kunnen jullie mijn sim-kaart resetten of op een dergelijke manier dit probleem oplossen?

Alvast bedankt! Groetjes!
icon

Beste antwoord door Caspar 21 June 2017, 13:01

Bekijk originele reactie

8 reacties

Probeer eens om je toestel weer aan te zetten. Want aan en uit... 🙂
Hoi Friesian, dit heb ik reeds geprobeerd maar werkt helaas ook niet ...

Toch bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +6
Prepaid
Reputatie 7
Badge +6
Oh nee wel gedaan zei je
Een simpel iets om te proberen, geen bereik, geen netwerk.

telefoon uit, sim eruit. Iphone dus batterij eruit gaat niet. Kwartier w88 sim in toestel, telefoon weer aan.

Mocht er haast bij zijn kun je via Twitter indien mogelijk contact opnemen met Simyo webcare.
Het volgende vond ik over EU-internet
https://www.iculture.nl/gids/roaming-iphone-ipad-internet-buitenland-tips-tarieven/
Waar is de speciale EU-schakelaar?

Sinds iOS 8 was er een speciale schakelaar voor EU-internet op de iPhone te vinden. Daarmee gaf je aan dat je in Europese landen wel gebruik wilde maken van roaming, maar daarbuiten niet. Deze schakelaar is gaandeweg weer uit iOS verdwenen. We weten niet waarom, want juist nu de roamingkosten binnen de EU zijn afgeschaft zou je een aparte EU-schakelaar willen hebben.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Leara,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen netwerk in het buitenland hebt.

Ik heb de buitenland instellingen gereset voor je. Hiermee worden deze instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.

Verder kan je hier de juiste APN-instellingen vinden voor je toestel.

Werkt het dan nog niet, kijk dan eens of je handmatig andere netwerken kan selecteren. Dit doe je in je telefoon bij instellingen > mobiele netwerken / aanbieder.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

@Ron H en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar, het resetten heeft helaas ook niet geholpen. Verder heb ik alle instellingen goed staan volgens de link hierboven die je hebt gestuurd... Ik ben regelmatig over de grens te vinden dus ik zou dit zsm opgelost willen hebben. Alvast bedankt! Groetjes
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Leara,

Ik snap heel goed dat je wilt dat dit werkt! Of je nu af en toe in het buitenland bent of regelmatig de grens over gaat.

Je hebt ondertussen contact gehad met een collega van de telefonische klantenservice. Er is een nieuwe simkaart naar je opgestuurd zodat je deze kan gaan testen. Wel is je aangeraden even te wachten tot je daadwerkelijk in het buitenland bent. Zo kun je voor de zekerheid eerst je eigen simkaart nog eens testen. Wil je ons op de hoogte houden van het resultaat?

Groetjes,
Angela

Reageer