.

Beantwoord

Ik heb geen netwerk in het buitenland. Hoe kan dat?

  • 20 September 2017
  • 3 reacties
  • 223 Bekeken

Goedemiddag ik heb een Samsung S5 mini en een simyo kaartje. Abonnement. Nu heb ik het volgende mysterieuze probleem. Ik zet alle instellingen bij het overgaan van de grens naar Duitsland en België in de telefoon goed dus roaming aan etc. In Duitsland kan ik wel bellen maar niet internetten en in België is het alleen noodoproepen en verder niks. Ik heb op internet gelezen dat dit vaker voorkomt bij dit toestel maar de hamvraag Wat is de oplossing die vind ik niet..... HELP!
icon

Beste antwoord door Asma 21 September 2017, 13:11

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Irma1234,

Welkom op het Forum!

Jeetje, ontzettend balen dat je maar geen netwerk kunt verkrijgen in het buitenland. Dat is niet handig!

Het komt wel eens voor dat je telefoon niet automatisch overschakelt naar een buitenlands netwerk. Je telefoon heeft dan extra hulp nodig. Je kunt dit probleem verhelpen door handmatig naar een netwerk te zoeken.

Mocht je hierna toch niet kunnen internetten, dan adviseer ik je om je APN instellingen na te lopen. Om te kunnen internetten in het buitenland, is het belangrijk dat je bij APN 'portalmmm.nl' hebt staan, gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS'.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Ok Asma,
ingevuld nu dus afwachten bij eerste bezoek buitenland wat er gebeurt.
Dank
Mvg
Irma
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Irma,

Dat is mooi! Laat je het ons weten of het is gelukt?

Groetjes,
Asma

Reageer