.

Beantwoord

Ik heb geen internetverbinding in Portugal. Wat nu?

  • 19 July 2018
  • 3 reacties
  • 173 Bekeken

Badge
Beste,
Ik heb geen dataverbinding in Portugal,
Ik heb de telefoon al een aantal keer opnieuw gestart, verschillende aanbieders geprobeerd, roaming aangezet en internet in het buitenland gecontroleerd,

Ik las in een oude forum post dat het reseten van internet instellingen het probleem verhelpt,

Alvast bedankt,
Timo
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 July 2018, 17:16

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hoi Timo

Doorloop even deze checklist aub.

Hieronder een algemene checklist:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.
Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)
De nieuwe APN wordt: internet
De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Houdt je ons op de hoogte?
Badge
Beste friesian,
Het goed zetten van de APN heeft het probleem verholpen!
Bedankt voor deze checklist,
Timo
Reputatie 7
Badge +10
Hi Timo,

Wat zonde dat je even geen internet had! 🙂 Maar erg fijn dat het intussen opgelost is, dankzij de handige tips van Friesian. Mocht je in de toekomst nog 's ergens tegenaan lopen, dan kun je altijd aan de bel trekken.

Geniet van je weekend!

@ Friesian, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer