.

Beantwoord

Ik heb geen internet na de Belgische grens. Wat nu?


Badge
Ik heb op mijn oneplus ons geen internet in het buitenland. Heb een aantal dingen die ik op het forum las geprobeerd zonder resultaat. Mijn vrouw heeft ook met simyo geen probleem hiermee.
Ik heb ander netwerk gekozen, apn met en zonder wachtwoord geprobeerd, geen resultaat. Help 😉
icon

Beste antwoord door Samantha 17 June 2017, 11:00

Bekijk originele reactie

19 reacties

Badge
Oh ja, internet in het buitenland staat aan.
Kan het zijn dat je prepaid gebruikt? Bij prepaid heb je bij Simyo geen internet in het buitenland.
Oh ja, internet in het buitenland staat aan.

Kan het zijn dat je prepaid gebruikt? Bij prepaid heb je bij Simyo geen internet in het buitenland.

Dat kan alleen als je een abonnement hebt.
Badge
Ik heb een abonnement en het juist opgehoogd vanwege het internet in het buitenland 😞
Badge +7
Hoi Flor60,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je geen internetverbinding krijgt in het buitenland! Je hebt hierover ook al contact opgenomen met onze klantenservice. Zij hebben je simkaart gereset en de APN-instellingen met je doorgelopen. Helaas zonder succes.

Ik raad je daarom aan om jouw simkaart even in de telefoon van je vrouw te stoppen, en de simkaart van je vrouw in jouw telefoon te doen. Zo te kunnen we zien of dit aan je simkaart ligt, of dat er in je telefoon iets nog niet helemaal goed staat ingesteld.

Laat je ons weten wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Samantha

@Cvmathilde en Ray, Heel erg bedankt voor het meedenken!
Badge
Ik heb geprobeerd om de simkaart te ruilen maar dat ging niet omdat het 2 veschillende formaten zijn. Afwachten dan maar of het thuis met een nieuwe simkaart op de volgende trip wel lukt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Flor60,

Wat jammer zeg!

Heb je al geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren? Dit doe je in de instellingen van je telefoon bij mobiele netwerken of aanbieder. Je kan elk netwerk proberen.

Laat je me weten of het daarmee is gelukt?

Groetjes,
Caspar
Badge
Inderdaad ook al geprobeerd, geen resultaat.. Bedankt voor het meedenken.
Groeten Rolf
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Flor60,

Jeetje zeg. Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld en er zijn verder geen bijzonderheden. Het zou echt moeten werken.

Kan jij eens een screenshot plaatsen van de APN instellingen? Kan je me verder laten weten welke netwerken je allemaal handmatig hebt geprobeerd?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo Caspar, ik heb eigenlijk alle beschikbare franse netwerken geprobeerd. Ook in belgie en luxemburg werkte het niet.
De apn instellingen zijn als volgt: apn portalmmm.nl, de gebruikersnaam KPN en het wachtwoord GPRS,mcc 204, mnc08, apn protocolipv4/ipv6, roamingprotocol voor apn ipv4/ipv6 en apn ingeschakeld. De rest is niet ingesteld.
Hoop dat het zo duidelijk is een screenshot was een beetje omslachtig.
Groeten Rolf
Badge
PS ik heb het ook geprobeerd zonder gebruikersnaam en wachtwoord voor apn maar dat werkte hier ook niet.
Badge
Nog een dingetje, welke naam moet je het apn toegangspunt geven?
Badge +7
Hoi Flor,

Wat jammer dat het niet lukte! Ik raad je aan om een hele nieuwe APN aan te maken, met de instellingen die Tiury in dit topic geeft. Vul hierbij bij Gebruikersnaam wel KPN in, en bij wachtwoord GPRS. Bij de protocollen hoef je niets in te voeren. De naam die je het toegangspunt geeft, maakt niet zoveel uit.

Lukt het hiermee wel?

Groetjes,
Samantha
Badge
Beste Samantha, dit topic had ik al gevonden en ook geprobeerd zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Flor60,

Wat jammer dat het nog steeds niet werkt 😞 Ik heb nogmaals een reset voor je uitgevoerd op je internetoptie in het buitenland én je gehele simkaart. Hiermee worden de instellingen op netwerkniveau vernieuwd. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Zijn jij en je vrouw allebei verbonden met hetzelfde buitenlandse netwerk? Je kunt kiezen tussen netwerken door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder.

Ik zie wel dat er een vervangende simkaart jouw kant opgestuurd is, voor het geval dit simpelweg ligt aan je simkaart. Dan is dit wel érg balen natuurlijk 😞 Mijn excuses.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane, bedankt voor de poging maar het heeft niet geholpen. Mijn vrouw zit op hetzelfde netwerk en bij haar werkt het wel. Ik ga er maar vanuit dat het aan de simkaart ligt. Volgende maand ga ik naar duitsland en dan zou het dus moeten werken. Ik wacht in spanning af.

Groeten Rolf
Badge
Ik ben benieuwd of ik hier goed zit, maar ik heb eigenlijk bijna het zelfde probleem. Ik heb een OnePlus Two, en ook ik heb geen internet als ik over de grens ga, ik heb data roaming aan staan, op mijn telefoon en ook in de simyo instellingen.
Het klinkt grappig maar ook mijn vriendin heeft er last van, zij heeft een ander toestel, een Huawai p10 light.
Badge
Héél herkenbaar. Ik had de eerste 10 dagen van m'n vakantie zowel in Duitsland als ook in Oostenrijk en Italië gewoon internet. Nadat ik vanuit Italië weer in Oostenrijk arriveerde was het over en sluiten. Geen internet meer in Oostenrijk en Duitsland. Bij Arnhem weer internet. Wordt vaak gezegd dat het aan toestel instellingen ligt maar waarom de eerste periode van buitenland verblijf wel en de 2e periode niet. 😣
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@Flor60, hmm, dat is jammer! Laten we dan inderdaad de nieuwe simkaart afwachten. Natuurlijk hoop ik dat dit gewoon de oplossing gaat zijn. Ik zou het fijn vinden als je ons hiervan op de hoogte houdt :)

@Pfeff, welkom op ons forum! Je bent hier zeker aan het goede adres! Ik zie dat de opties voor gebruik in het buitenland netjes aanstaan op Mijn Simyo. Voor de volledigheid heb ik deze opties een reset gegeven. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon opnieuw op te starten. Wanneer ben je weer in het buitenland zodat je dit kunt testen?

Je kunt in je telefoon ook handmatig netwerken selecteren. Ik wil je aanraden om eens verschillen de netwerken te proberen. Soms kan 1 netwerk net wat minder goed werken dan de ander. Je kunt alle netwerken proberen die je ziet staan. Degene die het beste werkt, kun je blijven gebruiken. Laat je ons weten of je nu wel verbinding kunt maken?

@GJK, we hebben contact gehad met jou in een ander topic 🙂

Groetjes,
Angela

Reageer