.

Beantwoord

Ik heb geen internet in het buitenland. Hoe los ik dat op?

  • 18 October 2018
  • 6 reacties
  • 295 Bekeken

Badge
Alles gedaan wat op de site staat, maar ik heb geen internet. Simkaart instellingen en telefoon instellingen staan aan om internet te hebben. Telefoon verschillende keren aan/uit gezet, maar ik kan alleen via wifi op internet. Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Kevin 19 October 2018, 12:54

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Willemijn,

Welkom op het Simyo forum!

Goed dat je alle instellingen al hebt gecontroleerd! Wat gek dat het nu nog steeds niet werkt.

Heb je de instellingen van de site via de toestelhulp nagekeken? Deze pagina laat namelijk stap voor stap zien hoe alles ingesteld moet worden. Daarnaast moet natuurlijk ook de dataroaming aangezet worden in het toestel. Nadat je deze stappen hebt doorlopen kun je je toestel opnieuw opstarten en vervolgens handmatig een netwerken selecteren. Hierna zou je meteen een internetverbinding moeten krijgen.

Voor de zekerheid heb ik ook even een reset uitgevoerd op je simkaart. Zou je het toestel sowieso even helemaal opnieuw willen opstarten? Hopelijk werkt hierna alles weer gewoon!

Laat je me even weten of het is gelukt?

Groetjes,
Kevin
Badge
De simkaart in een ander toestel gedaan. Toen kwam er een optie om roaming aan te zetten op de simkaart. De roaming op de simkaart stond dus uit. De link om roaming aan te zetten kwam alleen wanneer er nog een simkaart in het toestel zat.

Het belangrijkste internet werkt!
Badge
Helaas, te vroeg gejuicht. Internet hield het na een uur voor gezien en vandaag was geheel internetloos. Een andere simkaart werkte wel in mijn telefoon.

Kunnen jullie een nieuwe simkaart sturen, want van dit gedoe word ik wel een beetje moe.

Dankjewel!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Willemijn,

Wat jammer om te horen dat het eerst wel werkte en daarna opeens niet meer! Ik wil je graag een nieuwe simkaart toesturen - deze wordt dan wel verzonden naar je thuisadres in Nederland. Is dat goed?

Groetjes,
Jihane
Badge
Graag!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Willemijn,

Top! 🙂 Ik heb zojuist een gratis, vervangende simkaart jouw kant op gestuurd! Hij komt over enkele dagen aan. Nogmaals excuses voor het feit dat het nu niet werkt in het buitenland. Ik ga er vanuit dat het straks met deze nieuwe simkaart wel goed werkt.

Groetjes,
Jihane

Reageer