.

Beantwoord

Ik heb geen internet in Frankrijk, wat nu?

  • 10 August 2016
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Badge
Ik heb roaming aan, alle instellingen goed maar nog steeds geen internet in Frankrijk.?????? Help!!!!
icon

Beste antwoord door Jihane 11 August 2016, 14:41

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hockey12,

Wat vervelend dat je geen internet had in Frankrijk! 😞 Dat is helemaal niet leuk, tijdens je vakantie. Franswon geeft je een heleboel handige tips, maar ik zie dat jij ook een ander topic aangemaakt heb. Bleek dat het handmatig kiezen van een netwerk de oplossing bleek te zijn! Fijn!

Ik reageer verder in het andere topic, goed? Let je er in de toekomst op dat het niet nodig is om een bericht tweemaal te plaatsen? Als je één topic aanhoudt, dan word je even goed geholpen. Beloofd!

Laat je het weten als ik in de toekomst iets anders voor je kan betekenen?

@ Franswon: Je bent een topper, dankjewel!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Hockey12,

Jammer dat je internet het niet doet :(

Even een korte, algemene, lijst met mogelijke oorzaken en oplossingen:

Heb je wel verbinding met een Frans netwerk? - Nee? Laat je toestel zoeken naar een provider en registreer je toestel daar op het netwerk.
Staat internet in het buitenland aan op Mijn Simyo? - Nee? Zet dit aan in Mijn Simyo.
Heb je prepaid? - Ja, jammer genoeg is internet via mobiel dan niet mogelijk.

Data-roaming staat aan, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Als alles volgens bovenstaand klopt is het verstandig je mobiel even opnieuw op te starten.

Werkt het nog niet probeer dan eens een 'kruisproef', jouw simkaart in een andere, simlockvrije, mobiel en die simkaart in die van jou. Hiermee detecteren we of het aan het toestel of de simkaart ligt.

Als laatste, niet geheel onbelangrijke, opmerking, is er wel internetdekking in het gebied in Frankrijk waar je nu verblijft? Frankrijk heeft in het algemeen goede dekking, maar er zijn gebieden waar geen of slechte dekking is.


Laat je even horen of het nu gelukt is om internetverbinding te maken?

Reageer