.

Beantwoord

Ik heb een ontvangen oproep terwijl ik niet heb opgenomen. Hoe kan dat?

  • 31 October 2017
  • 10 reacties
  • 344 Bekeken

hi,
Ik zit in het buitenland (Colombia) sinds augustus 2017. Sinds die tijd maak ik geen gebruik van mijn NL Simyo nummer (06...). Behalve op mijn WhatsApp welke ik altijd via wifi gebruik.
Op 23 oktober is het bedrag van 54,07 euro afgeschreven van mijn bankrekening m.b.t. mijn factuur/verbruik van september. Mijn maand abonnement is 15,94 euro.
simyo brengt 38.13 euros extra in rekening i.v.m. ontvangen gesprekken in het buitenland. simyo berekent 3 ontvangen gesprekken van het telefoonnummer 0032... Volgens simyo heb ik een gesprek op 6 september en twee gesprekken op 19 september ontvangen met dit nummer ter waarde van 38.13 euro.
Ik verzoek simyo vriendelijk de berekening te controleren en annuleren, aangezien ik geen enkele telefoon gesprek heb ontvangen van dit nummer en ook van geen enkele ander nummer uit het buitenland inclusief Nederland.
Ik heb nooit een telefoongesprek uitgevoerd via mijn NL nummer 06... tijdens mijn verblijf hier in het buitenland (Colombia).
Ik neem even aan dat simyo een vervelende fout heeft gemaakt. Ik ga dus er van uit dat simyo het bedrag van 38,13 euros z.s.m. terug overmaakt naar mijn bankrekening.
Afgelopen week heb ik een mail gestuurd, maar ik heb tot nu toe geen antwoord ontvangen.
icon

Beste antwoord door Asma 1 November 2017, 11:45

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi evelyncol,

Vreemd dat je kosten krijgt voor het ontvangen van gesprekken op je mobiel vanuit België. Misschien komt het door de nieuwe roaming-regels, vroeger kreeg je alleen kosten als je in het buitenland gebeld werd door een Nederlands nummer.

Het is uit het oogpunt van privacy niet gewenst dat je telefoonnummers op het forum publiceert, jouw forumnaam is gekoppeld aan je telefoonnummer, dus de medewerkers van Simyo hebben jouw nummer.

Een moderator zal deze nummers uit je bericht verwijderen.

De moderator zal uiteraard ook je gespreksgeschiedenis bekijken en je vraag verder beantwoorden.
ok,dank voor de info.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Evelyncol,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat er kosten in rekening zijn gebracht voor het ontvangen van oproepen.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat er drie gesprekken zijn ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt hoe dit komt omdat je zelf geen oproepen hebt aangenomen. Alleen is het wel zo dat als iemand je voicemail inspreekt dit ook wordt gezien als een ontvangen oproep. Om nog meer kosten te voorkomen, adviseer ik je om jouw voicemail uit te schakelen. Dit is alleen mogelijk door te bellen naar +31612001233. Hierna kun je kiezen voor toets 9, waarna je voicemail wordt uitgeschakeld.

Volgens onze gegevens heeft mijn collega inmiddels gereageerd op je mail. Heb je het gezien? Je Forum bericht heb ik trouwens aangepast. Het is niet toegestaan om privé gegevens te delen, aangezien dit een openbaar Forum is.

Als je meer vragen hebt, dan kun je mij dit laten weten.

@ Franswon, bedankt voor het meedenken!

Alle binnenkomende oproepen worden doorberekend aan de ontvanger van het gesprek als 'ie zich buiten de EU bevindt. Dit komt omdat de beller niet weet waar de ontvanger zich bevindt. De beller belt dus in dit geval van België naar Nederland, waarna de klant betaalt voor de kosten van Nederland naar Colombia.

Groetjes,
Asma
Hi Asma,

Bedankt voor je mail. Ik wil graag de voicemail functie uitschakelen tijdens mijn verblijft in het buitenland.
Bellen naar +31612001233 kost mij ook geld (ik heb al genoeg betaald voor dat foutje... dus dit is helaas geen optie voor mij). En via 12339 is dit onmogelijk vanuit het buitenland.
Zou je voor mij mijn voicemail willen uitschakelen vanuit NL aub?

Alvast bedankt.
Evelyn
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Evelyncol,

Helaas is het niet mogelijk om je voicemail voor jou uit te schakelen. 😞 Dit is alleen mogelijk vanaf je eigen toestel.

Het klopt inderdaad dat bellen naar 12339 niet kan vanuit het buitenland. Je voicemail vanuit het buitenland uitschakelen kan namelijk alleen door te bellen naar +31612001233.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Lijkt me ongelooflijk dat jullie mij hiermee niet kunnen helpen.
Ik moet zelf bellen vanuit het buitenland om mijn voicemail uit te schakelen. En er weer geld voor betalen.

In ieder geval bedankt.
Hi,
Ik ben aan het bellen en het werkt niet. Er is geen "9" optie
Reputatie 6
Badge +7
Hoi evelyncol,

Het was ooit voor ons mogelijk om de voicemail vanuit onze kant definitief uit te schakelen. Deze mogelijkheid hebben wij helaas niet meer. Het uitschakelen van de voicemail kan nu alleen nog maar telefonisch.

Wat gek dat je keuzemenu 9 niet te horen krijgt! Kun je anders proberen te bellen naar +316120012339. Dit is namelijk ook mogelijk. Meer informatie vind je hier.

Laat je het weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Goedemiddag Asma,

Ik heb gebeld naar het nummer +316120012339 en de voicemail uitgeschakeld... Dat denk ik!
Hoe kan ik controleren dat dit uitgeschakeld is?
Zou je dit voor mij willen checken en bevestigen aub?

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi eyelyncol,

Top! Ik kan dit niet voor je checken. Je kan het zelf testen door naar je eigen 06-nummer te bellen. Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes,
Caspar

Reageer