.

Beantwoord

Ik had geen internet in het buitenland. Wat nu?

  • 21 October 2018
  • 9 reacties
  • 417 Bekeken

hallo, ben net terug uit spanje, waar ik geen internet had. buitenland bellen en internet al een keer aan en uitgezet. Roaming idem. Telefoon opnieuw opgestart, ik kon geen internet krijgen. Wel gewoon via de wifi in het hotel maar niet via de netwerken. (orange en vodavone handmatig ingesteld werkt ook niet).
Ik moet binnenkort weer. Graag een oplossing zodat ik internet in het buitenland heb.

bvd, Wilfried
icon

Beste antwoord door Jihane 22 October 2018, 18:48

Bekijk originele reactie

9 reacties

Graag wil ik de handige checklist buitenland die franswon heeft gemaakt onder je aandacht brengen, loop deze even door.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
|| Geen medewerker maar klant!!! || || Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden!! || || Geen medewerker maar klant!!! ||
Er is iets misgegaan met copy en paste blijkbaar.
Reputatie 7
Badge +6
Zwaar weekend gehad🙃😁
Nee, de 1e 5 dagen zijn zwaar na het weekend, daarna gaat het weer beter.
😉
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wilfried,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zonde dat je in het buitenland geen internetverbinding had! Kon je wel bellen en sms'en, of lukte dat ook niet? Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandse internetoptie netjes aanstond. Voor de zekerheid heb ik deze optie een reset gegeven, wat inhoudt dat de instellingen op het netwerk opnieuw ingesteld worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Verder is de checklist die Friesian doorstuurde zeer handig! Vooral het instellen van de APN instellingen is een aanrader. Wil je dat proberen?

Laat je me weten of het dan lukt?

@ Friesian, dank voor je antwoord! Ik heb je berichtje ge-edit zodat alleen de juiste informatie er één keer staat ;)
@ Ron H, haha, hoe was jouw weekend?

Groetjes,
Jihane
Hallo, dank jullie voor jullie antwoorden.
Ik heb de punten van Friesian doorgelopen en uitgevoerd. Ik ben de 18e november weer in het buitenland, dan laat ik weten of het heeft gewerkt.

groeten Wilfried
Reputatie 6
Badge +5
Hi Wilfried,

Namens iedereen in dit topic graag gedaan 🙂 Ik ga ervan uit dat internet het weer doet als je de punten van Friesian hebt doorlopen. Ik hoor 18 november graag of dat ook echt het geval is!

Groetjes,
Niels
Hallo allen,

met de checklist van Friesian prima internet in het buitenland (ierland), het ging met name om de gebruikersnaam en het wachtwoord, die handmatig ingevuld moesten worden. De rest stond al goed.

nogmaals bedankt, Wilfried
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Wilfried,

Wat goed om te horen dat alles nu gewoon werkt! Hopelijk heb je een fijne tijd gehad in Ierland! :D

Groetjes,

Kevin

Reageer