.

Beantwoord

Ik ga voor 4 maanden naar het buitenland. Worden er dan extra kosten in rekening gebracht omdat ik vaak mijn bundels in het buitenland gebruik?

  • 25 June 2017
  • 1 reactie
  • 162 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik ga voor bijna 4 maanden (1 september t/m 23 december) in Frankrijk studeren als Erasmus student. Online staat dat wanneer je binnen 4 maanden meer data in het buitenland dan in Nederland verbruikt er extra kosten in rekening gebracht kunnen worden. Hoe zit dit precies? Kan ik, omdat ik net geen 4 maanden weg ben gewoon gebruik maken van dezelfde databundel als in Nederland? Of moet ik een speciale bundel of Frans nummer aanschaffen hiervoor?

Mvg,

Eline
icon

Beste antwoord door Samantha 27 June 2017, 17:32

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +7
Hoi Eline_gb,

Welkom op het Simyo forum 🙂

Wat leuk je in Frankrijk gaat studeren! 😃 Dat wordt vast een hele mooie ervaring.

Geen zorgen, je kunt je bundels gewoon in Frankrijk gebruiken. Het inderdaad zo dat er een regel is dat je je bundels maar maximaal 4 maanden in het buitenland mag gebruiken. Gelukkig zijn hier uitzonderingen op, zoals ook te zien is in de algemene voorwaarden voor gebruik in het buitenland. Zoals je in deze voorwaarden kunt teruglezen, geldt deze regel niet als je voor een half jaar gaat studeren in het buitenland. Je hebt dan nog steeds een 'duurzame' band met Nederland.

Bovendien worden er niet zomaar extra kosten in rekening gebracht als je meer dan 4 maanden lang je bundels in het buitenland gebruikt. Je ontvangt dan eerst waarschuwingsberichten, en indien nodig vragen we je om de documenten waarin jij kunt bewijzen dat je nog een 'duurzame band' met Nederland hebt. Ik verwacht niet dat het zo ver gaat komen, we zijn hier best makkelijk in :)

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer