.

Beantwoord

Ik ben niet aangemeld bij een netwerk in het buitenland. Wat nu?


Het lukt mij niet om met mijn telefoon te bellen in het buitenland. (Duitsland) Als ik wil bellen verschijnt de melding 'Niet aangemeld bij netwerk'. Op mijnsimyo staat bellen in buitenland aan. Heb via forum alle stappen doorlopen om mobiel beschikbare netwerken te vinden. Er zijn er drie, maar zowel via automatisch voorkeursnetwerk selecteren als handmatig een van deze drie kiezen, lost het probleem niet op. Kunnen jullie hier naar kijken. Hebben jullie de oplossing?
icon

Beste antwoord door Caspar 22 July 2017, 16:43

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi JansenWillem,

Wat vervelend dat het je niet lukt om te bellen in het buitenland. Goed van je dat je handmatig andere netwerken hebt geprobeerd.

Ik heb de buitenland instellingen gereset. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel uit en aan, zodat de reset voltooid wordt. Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Goedemiddag, ik heb hetzelfde probleem. Tevens ook bellen in buitenland aanstaan maar hij zegt dat geen van de netwerken beschikbaar is. Graag hoor ik hoe dit zsm opgelost kan worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wietske,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen verbinding kunt maken in het buitenland! Ik heb ook jouw buitenlandoptie een reset gegeven, waarmee ik de instellingen opnieuw heb aangemeld op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan nog je telefooninstellingen nalopen? Dat kan met behulp van deze pagina.

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Jihane
Beste forum medewerk(st)ers,

Bellen in buitenland staat aan, maar toch kon ik gisteren niet vanuit Londen bellen. De telefoon zag ook geen netwerken, dus die kon ik niet handmatig instellen. Wat te doen?

Bedankt,
Nico
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Nico,

Ah, balen dat je niet kon bellen. Goed dat de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat!

Ik heb je aansluiting bekeken. Ik zie dat je simkaart vandaag verbinding heeft gemaakt met het Engelse netwerk. Kan je nu al bellen?

Groetjes,
Ashweeta
Bedankt Ashweeta,

Ik ben niet meer in Engeland, dus kan het niet testen. Zal het binnenkort testen vanuit Belgie.

Groet,
Nico
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nico,

Dank voor je terugkoppeling! Ik ben benieuwd 🙂 Tot dan!

Groetjes,
Jihane
Beste helpdesk medewerk(st)ers,

Gisteren was ik in België, maar weer kon ik niet bellen. 'Bellen in het buitenland' staat aan. Wat te doen?

Is er een manier om vanuit Nederland te testen of bellen in het buitenland werkt?

Groet,
Nico
Hoi Nico.

Goedemorgen.
Kreeg je in België wel netwerken te zien?
Hoi Friesian,

Bedankt voor je snelle reactie.

Nee, ik kreeg de melding "geen netwerk beschikbaar" (o.i.d.)
Hoi Nico

Testen of bellen werkt in buitenland zal echt in het buitenland moeten gebeuren. Ik verwacht een reset van de buitenland optie bi moderatorj Simyo. Misschien is een nieuwe simkaart nodig maar dat vermeld de moderator.

Persoonlijk zou ik voor voor de zekerheid een extra (prepaid (ander netwerk)) simkaart meenemen, wellicht een (goedkope) reserve telefoon, vaak handig, bijvoorbeeld een dual-sim.
Bedankt Friesian. Moet ik zelf iets doen voor wat betreft de moderator? Zoja, waar vind ik die?
Hij of zij neemt contact op via dit topic, misschien in het weekend en anders maandag.

Graag gedaan.
Fijn weekend nog Nico ! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Nic0,

Super onhandig dat je in België geen verbinding kreeg met het netwerk! Goed dat je hier contact over opneemt.

Om in het buitenland gebruik te kunnen maken van het netwerk, is het belangrijk dat de instellingen op je telefoon en het netwerk goed staan. De optie 'bellen in en naar het buitenland' staat inderdaad aan. Heb je ook gecontroleerd of de opties voor roaming in je telefoon aan staan? Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset voor gebruik in het buitenland. Hierbij wordt je simkaart voor deze diensten opnieuw aangemeld bij het netwerk. Kun je jouw telefoon voor tien minuten uitzetten?

Uiteraard kunnen we pas controleren of dit heeft geholpen als je weer in het buitenland bent. Zou je dit willen testen zodra je weer de grens over gaat? Mocht het dan nog steeds niet lukken, dan raad ik je aan direct contact met ons op te nemen. Zo kunnen we beter uitzoeken waar het precies mis gaat, goed?

@ Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Els

Reageer