.

Vraag

Hoge kosten door satelliet verbinding in Dubai, wat kan ik doen?

  • 24 January 2023
  • 7 reacties
  • 308 Bekeken

Hallo, blijkbaar ben ik 16-01 over mijn bundel heen gegaan.

Tijdens mijn reis in Dubai heb ik per ongelijk mijn mobiele gegevens 5-10 min aangezet. Daarover was ik mij niet van bewust. Los daarvan, dat de bedragen dan zo snel oplopen... Deze internet verbruik kosten bedraagt in totaal € 60,50. 

Ik zit pas bij jullie, en dit is gelijk een reden om mijn abonnement volgende maand maar weer op te zeggen. Dit is mijn eerste reis buiten Europa en verder heb ik binnen mijn bundel de hele maand januari maar 4681 MB van de 10 GB verbruikt. 

Hopelijk komen we samen tot een oplossing. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @J12,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten! Dubai valt niet in zone 1 waardoor je extra kosten maakt als er internet wordt geregistreerd op de simkaart. Je betaald dan namelijk €5,00 per mb! Via deze link kan je alle tarieven per land gemakkelijk terugvinden. Ook moet je een grensbericht per sms van ons hebben ontvangen waar de tarieven in worden vermeldt, heb je dit bericht voorbij zien komen? 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen in de gemaakte kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Ik wens @J12 veel plezier bij een andere provider. Veel providers, en zeker de budget providers hebben identieke tarieven in Dubai.

 

Reputatie 7

Eeeuh, ja, dit keer ligt het niet aan het beleid van/bij Simyo 😊. Dit zijn reguliere, wél hoge, tarieven die, voor zover mij bekend, door alle providers worden gehanteerd.

Vroeger, dat is wel een tijdje terug, had je bij een enkele provider, zoals Vodafone, wel de mogelijkheid om een losse extra tijdelijke, ook niet goedkope, zogenaamde wereldbundel af te sluiten. Met deze bundel kon je iets minder duur internetten buiten de eurozone. Ik weet niet meer of zo’n dergelijke bundel nog bestaat.

KPN heeft nog wel van die bundels, voor een aantal landen. de USA is zo'n land bijvoorbeeld.

 

 

Bij KPN kunnen de kosten op bijvoorbeeld een veerboot, vliegtuig of cruiseschip zelfs oplopen tot €10,- per MB. 

 

Hallo allemaal,

Het probleem is opgelost door overleg met Simyo.
Simyo bedankt daarvoor!

Reputatie 7
Badge +7

En naar welke provider stap je nu over?

Reputatie 7

Hallo allemaal,

Het probleem is opgelost door overleg met Simyo.
Simyo bedankt daarvoor!

En? Wat was de oplossing?

Reageer