.

Beantwoord

Hoeveel kost het Whatsappen naar Ghana?

  • 21 August 2016
  • 3 reacties
  • 956 Bekeken

Badge
Welke kosten zijn er voor mij bij het appen en versturen van foto's van en naar Ghana?
icon

Beste antwoord door Jihane 22 August 2016, 15:08

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi 1Blauwecamper,

Wat leuk dat je deze vraag hier stelt! 🙂 Als je vanuit Nederland gebruik maakt van mobiele data om te internetten, dan hangt het heel erg van je aansluiting af hoeveel je daarvoor betaalt. Met een Prepaid-aansluiting, betaal je bijvoorbeeld € 0,15 per MB. Als je een Sim Only abonnement hebt, dan verschilt het enorm per bundel. Ik zie dat jij een bundel hebt van 1000 MB's voor € 6,-. Aan een Whatsappberichtje ben je héél weinig data kwijt - minder dan een KB! Je kunt dus in principe eindeloos Whatsappen, en nooit door je internetbundel heen komen daardoor, mits er geen plaatjes/video's aan te pas komen. Als je buiten je bundel gebruik maakt van het internet, betaal je € 0,15 per MB. Het maakt overigens helemaal niet uit waar je je berichtje naartoe stuurt. Een Whatsappbericht naar Rotterdam kost je evenveel als een Whatsappbericht naar Accra.

Als je vanuit Ghana wilt Whatsappen, dan is het uiteraard een ander verhaal. Je bundels zijn in het buitenland immers niet geldig, en dus betaal je alleen de roamingkosten. In Ghana betaal je voor dataverbruik al gauw € 5,- per MB. Ik zou je dus niet aanraden om binnen Ghana te internetten, omdat die kosten dan best snel kunnen oplopen.

Foto's zijn natuurlijk veel meer MB's waard. Hou je daar rekening mee?

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag!

Groetjes,
Jihane
Badge
Dank je Jihane daar kan ik iets mee 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi 1Blauwecamper,

Onze Jihane is nu lekker aan het genieten van het warme weer. Bij deze zal ik alsnog namens haar zeggen:

Enorm graag gedaan!!

Groetjes,
Ilias

Reageer