.

Beantwoord

Hoe zorg ik dat ik kan bellen en internetten in het buitenland?


Wat moet ik doen om te kunnen bellen en internetten in het buitenland ( lees Zuid-Frankrijk ) ?
Alle instellingen op Mijnsimyo staan goed maar niets werkt .
icon

Beste antwoord door Ernst 6 June 2014, 13:43

Bekijk originele reactie

10 reacties

Wat moet ik doen om te kunnen bellen en internetten in het buitenland ( lees Zuid-Frankrijk ) ?
Alle instellingen op Mijnsimyo staan goed maar niets werkt .


Hallo sanderenmarieke.

Het zou best handig zijn als vermeld wordt om welke telefoon het gaat, en is het toestel simlockvrij?

Groet,
Friesian
Het is een Samsung Galaxy Mini GT-S 5570 en deze is simlock vrij 

Wat moet ik doen om te kunnen bellen en internetten in het buitenland ( lees Zuid-Frankrijk ) ?
Alle instellingen op Mijnsimyo staan goed maar niets werkt .


Hallo sanderenmarieke.

Het zou best handig zijn als vermeld wordt om welke telefoon het gaat, en is het toestel simlockvrij?

Groet,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
Een eerste tip bij dit soort problemen is om met de hand een netwerk te kiezen in plaats van het toestel automatisch een verbinding te laten maken. Verder helpt het soms om het toestel helemaal uit te zetten en weer op te starten. Ik neem aan dat je gecheckt hebt dat bellen in en naar het buitenland aan staat op Mijn Simyo. Ook al is dat het geval, dat schuifje blijft wel eens hangen, dus als je het weer even kunt uitzetten en een kwartiertje later weer aan zet wie weet lost dat het probleem op. Verder neem ik aan dat je een abonnement hebt, want met prepaid kan je niet internetten in het buitenland.
Ook nog iets om voor de zekerheid te weten.
Gaat het om een nieuwe sim? En is de sim geactiveerd?
Hier vind je daarover info.

Groet,
Friesian

Laat wel ff weten of het helpt wat wij forumleden schrijven. :rolleyes:
Het is geen nieuwe SIM . We zijn overgestapt van prepaid naar sim only abonnement .

Ook nog iets om voor de zekerheid te weten.
Gaat het om een nieuwe sim? En is de sim geactiveerd?
Hier vind je daarover info.

Groet,
Friesian

Laat wel ff weten of het helpt wat wij forumleden schrijven. :rolleyes:
Reputatie 5
Badge +11
Hoi sanderenmarieke, welkom op het Simyo forum!

Het kan inderdaad kloppen dat je niet kon bellen en internetten in het buitenland.
In je gegevens zie ik namelijk dat een collega van me dit al heeft geprobeerd aan te zetten, maar dit is om de één of andere technische reden niet direct doorgevoerd.
Vervolgens heb je het zelf een paar keer achter elkaar uit- en aangezet via Mijn Simyo. Begrijpelijk, want het werkte niet.
Maar nu is de boel een beetje in de war geraakt en werkt het nog steeds niet.

Ik heb onze IT afdeling gevraagd dit handmatig goed te zetten voor je, dus dit zal ergens in de middag (van 06-06) moeten gaan werken.
Als je je mobiel dan opnieuw opstart, zal het werken.

Geef je nog even een terugkoppeling of het ook écht werkt?


Friesian, Scotsman; dank voor het meedenken!
Ik heb precies hetzelfde... na overstap van prepaid naar Sim-Only... heb mijn mobiel al meere malen uitgezet, mijn instellingen staan goed, handmatig een netwerk geselecteerd en mijn roaming staat aan. Wat moet ik nu doen??

en toen werkte het ineens wel (na twee weken gepruts te hebben , waarom?? geen idee haha
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Merel9899,

Super onhandig dat het niet lukte om te bellen en internetten in het buitenland. Gelukkig is het (op wonderbare wijze?) wel goedgekomen waardoor je gisteren en vandaag gewoon hebt kunnen internetten. Stel dat je nog een keer problemen hebt hiermee, dan raad ik je aan om deze pagina even door te nemen. Hier vind je een aantal stappen die je kunt doorlopen om erachter te komen waar het nou mis gaat.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. :)

Fijne tijd nog in het buitenland!

Groetjes,
Thomas
Bedankt, maar die pagina heb ik toen inderdaad ook gebruikt, maar het bleef niet werken... toch bedankt!
Reputatie 6
Badge +4
Bedankt, maar die pagina heb ik toen inderdaad ook gebruikt, maar het bleef niet werken... toch bedankt!

Graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Groetjes,
Thomas

Reageer