.

Beantwoord

Hoe zit het precies met de roamingkosten vanaf 1 juni?



Toon eerste bericht

76 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Een blog is voor mij niet een primaire gegevensbron.
Conclusie:
Buiten het forum heeft Simyo nog geen info gepubliceerd voor de situatie vanaf 01-06-2017. Ik denk dat het hoog tijd wordt dat daar iets aan gedaan wordt.

I rest my case ! Er staat zelfs bovenin BLOG ! :(

Fijne dag nog..
Een blog is voor mij niet een primaire gegevensbron.

Geen blog
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/verbruik-binnen-de-eu-uit-je-sim-only-bundels-2558?c=371
Reputatie 1
Badge +4
@Ray zie mijn vorige reactie over die pagina. Als je blind bent voor de rechter kolom dan ...
Ik haak af . Ik heb hier geen zin meer in.
Op welke rechter kolom doel jij dan? Geef even een link..
Reputatie 1
Badge +4
@Ray, ALs je mijn eerdere reactie goed bekeken zou hebben had je het geweten. Friesian heeft hem ook gevonden.
Je reageert op mijn link.. Daar staat geen rechter kolom over tarieven maar over contact mogelijkheden. Daarom de vraag om mij te delen waar jij op doelt. Niet A roepen en bij B je keutel intrekken.
Wanneer je bel bundel op is, je hebt geen internet bundel dan valt al het gebruik buiten je bundel en de informatie uit die kolom door jou, Frenske, aangehaald geldt dan. Bottom line. PUNT.

Dat is de primaire info, de info waar jij waarde aan hecht. 🙂
Reputatie 1
Badge +4
Met jouw link en vervolgens naar de tarieven



dan staat er in de rechter kolom info die niet meer geldt voor na 1 juni 2017

(@Ray, ik vind dat je erg degenererend oordeelt over mijn activiteiten)
Ik ben gewoon direct en steek niks onder stoelen of banken.

Ah die rechter kolom, maar die klopt nu nog wel en ja 1 juni ook nog voor een deel. Dus fout is ie zeker niet.
Er staat ook...Let wel !....
Reputatie 1
Badge +4
@Ray: Ja en als Expert mag je alles zeggen en ook bot en direct zijn - dus niet. Ook voor jou gelden fatsoensregels.
Als je via een pagina handelend over een situatie vanaf 1 juni moet je niet met doorlinken op een pagina komen die daar niet bij hoort. Zeker als daar tegenstrijdigheden in staan !!!!
Dus het klopt van geen kant.
Dat geldt ook voor jou Frenske. Iemand blind noemen ergens voor is ook niet bepaald vriendelijk. Respect komt van 2 kanten. Okidokie!:)
Reputatie 1
Badge +4
@Friesian Wat bedoel je met "blind noemen" ?
@Ray zie mijn vorige reactie over die pagina. Als je blind bent voor de rechter kolom dan ...
Ik haak af . Ik heb hier geen zin meer in.
Reputatie 1
Badge +4
@Friesian: Nu begrijp ik wat je bedoelt. Ik sta er nog steeds achter omdat ik van mening ben dat Ray niet de moeite genomen heeft mijn reacties te bekijken. Zoals ik al aangaf heb jij geen moeite gehad om de door mij bedoelde kolom te vinden.
Maar goed, ik staak deze discussie 😞.

"blind zijn voor" is toch wat anders dan blind zijn (niets kunnen zien)
"blind zijn voor" = niet willen zien


"blind zijn voor" is toch wat anders dan blind zijn (niets kunnen zien)
"blind zijn voor" = niet willen zien


Frenske, deze 2 laatste regels die je hebt toegevoegd behoeven geen uitleg. Ik ken iemand die eerst goed zag en veel veel later slecht ziet of niets ziet als gevolg van een oogziekte....
Reputatie 1
Badge +4
🆒
Heeft niks met het forum expert zijn te maken beste Frenske. Ik ben altijd direct. Ik hou namelijk niet van schijnheiligheid of hypocriet gezever. Ik ben ook nergens bot geweest. Misschien ervaar jij dat zo,kan ik niks aan doen.

Beste Frenske ik heb jou reacties wel degelijk gelezen. Ik vraag enkel door om duidelijkheid te verschaffen voor mij zelf. Duidelijkheid, was dat niet iets wat jij graag wilde?

Voor de duidelijkheid, op de klantenservice pagina's staat nu huidige info en info voor na 1 juni. Er word in het ene ook naar het andere verwezen, en dat geef ik toe is niet handig. Maar nogmaals de getoonde info is niet fout.
Badge +7
Beste Frenske,

Wat jammer om te horen dat wij volgens jou geen duidelijkheid verschaffen over de situatie na 1 juni. Alle informatie die je nodig hebt over het vervallen van de roamingkosten, staat hier op deze pagina op onze site. Deze pagina heb je zelf ook gevonden, want in eerdere reacties laat je weten dat er volgens jou op deze pagina dingen staan die niet kloppen. Daarnaast hebben we alle Sim Only klanten een blog gestuurd over dit onderwerp. Deze is ook terug te vinden op onze site. Waar zouden we volgens jou nog meer informatie moeten plaatsen?

Het klopt dat dit nog niet is verwerkt op onze tarievenpagina. Op deze pagina staan onze huidige tarieven. Het is nog geen juni, dus het vervallen van de roamingskosten is hierop nog niet van toepassing. Je zult zien dat op 1 juni onze tarievenpagina is aangepast naar de nieuwe situatie. We verwijzen naar deze pagina op het moment dat we het hebben over het bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer. Of wanneer we het hebben over het verbruik in/naar landen in zone 2 of hoger. Hier komt namelijk geen verandering in.

Wat betreft je Telegraaf artikel: De Telegraaf bericht over de EU regelgeving. Die bepaalt dat roaming vanaf 15 juni in alle EU landen gratis moet zijn. Providers mogen zelf ervoor kiezen per wanneer ze dit invoeren, zolang dat maar voor 15 juni gebeurt. Providers mogen ook kiezen voor welke landen ze dit laten gelden, zolang alle EU landen hierin maar meegenomen worden.

Wij hebben als Simyo zijnde besloten om de roamingskosten per 1 juni af te schaffen. Daarnaast hebben we besloten om deze regels te laten gelden in alle landen die bij ons in Zone 1 zitten. Hier valt Zwitserland dus bijvoorbeeld ook onder. Bij ons dan. Het zou best kunnen dat een andere provider Zwitserland hier niet in meeneemt, maar dat is aan hen. Er zijn ook providers die Turkije meenemen, bij ons zit Turkije niet in Zone 1. Dus wil je weten in welke landen deze regels bij jouw provider gelden, kijk dan op de website van jouw provider. Je kijkt toch ook niet op de website van de AH om te kijken of ze bij de Lidl ook de Knorr wereldgerechten verkopen?

Nogmaals, als er onduidelijkheden zijn, horen we dat graag en leggen we het graag aan je uit. Je kunt niet bepalen of anderen dit wel of niet duidelijk vinden. Iedereen interpreteert dingen anders. Wat voor jou duidelijk is, is voor iemand anders compleet onlogisch. Verder is het belangrijk om naar het hele verhaal te kijken, en niet regel voor regel te beoordelen. Als er uitzonderingen zijn, klopt natuurlijk de eerste regel niet. Dit is ook zo bij spelling. Bij je hoort er een t achter het werkwoord. Dat is de basis regel. Behalve wanneer je achter het werkwoord staat en je het kunt veranderen in jij. Is daarom de basis regel fout?

Ik weet dat dat dit een lastig onderwerp is, en dat het belangrijk dat hier duidelijkheid over is. Iedereen is daarom van harte welkom met vragen, ook jij.

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 1
Badge +4
Beste Samatha,
Bedankt voor je uitvoerige reactie.
Inleiding. Zoals eerder aan je uitgelegd probeer ik me te verplaatsen in personen die net zoals ik wel eens willen weten wat er zo allemaal verandert per 15 juni 2017 (Europesche Commissie) m.b.t. bellen naar net buitenland. Als zodanig moet je ook mijn reacties over dit onderwerp in deze topic interpreteren. Zelf ben ik door vallen en opstaan veel informatie bij elkaar gesprokkeld.
Al doende zie ik leemtes, bomen en bos en al doorklikkend tegenstrijdige informatie (zie mijn vorige reacties). Het forum doornemen op deze punten is voor een buitenstaander een onbegonnen zaak lijkt me.
1. alle Sim Only klanten een blog gestuurd. Omdat mijn "schuifje" op UIT stond zo bleek bij navraag, heb ik die niet ontvangen en hoeveel andere klanten ook niet ?
2. nog geen 1 juni. Nog 2 weken te gaan maar nog steeds geen heldere info. Zie inleiding
3. gebruik in zones. Toe te voegen: Gebruik in zone-1 niet in Nederland door een Nederlands mobiel nummer voor telefonie en data.
4. ingangsdatum 01-06-17 vs 15-06-17 . Een toelichting in de blog zou op zijn plaats zijn geweest. Overigens in het artikel van de Telegraaf wordt ook aangetipt dat het gaat om bellen naar een buitenlands mobiel nummer i.p.v. bellen naar het buitenland (als voorbeeld is genoemd België. - reeds eerder aangekaart -
gebiedsafbakening Dat Simyo een ruimer gebied toekent is alleen maar toe te juichen maar wijkt af van wat door de Europesche Commisie is vastgelegd. Hier zou een toelichting ook op zijn plaats zijn geweest.
[j]Iedereen interpreteert dingen anders.[/i] Beter is iedereen kan dingen anders interpreteren. Het is de uitdaging en de taak van de gegevensverstrekker dat risico zo laag mogelijk te houden.
Onduidelijkheden wekken wantrouwen, onverwachte uitkomsten (hoge rekeningen), hoge belasting van de helpdesk en ontevreden klanten.

(Ik zal verdere bijdragen tot dit onderwerp tot een minimum beperken)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frenske,

Graag gedaan namens Samantha. Omdat ze al enorm veel heeft uitgelegd, ga ik verder niet inhoudelijk in op de punten die je noemt. Uiteraard nemen we dit wel mee en zorgen we ervoor dat ze bij de juiste afdeling komen.

Verder werken we natuurlijk langzaam naar 1 juni toe. Wat simpelweg betekent dat we steeds meer gaan wijzigen op de website. Het zou onlogisch zijn om de kolom naar de tarieven al aan te passen. Dit geldt nu namelijk nog gewoon. Wel hebben we vandaag een nieuwe pagina live gezet met extra informatie en een FAQ. Deze kun je hier vinden. Wat vind je daar van?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +4
@Angela: Bedankt voor je reactie.
* Stap voor stap wijzigen kan tot verwarring leiden, maar het is jullie om de aanpak/strategie.te kiezen.
* De nieuw FAQ is een stap in de goede richting. M.b.t. het bijbehorende tarievenblad van 1 juni een paar opmerkingen
Boven de tabel staat alle landen van de EU + Zwitserland enz.
Onder de tabel staat Alle nummers binnen de EU - dus exclusief de toegevoegde landen Zwitserland enz.
[/i]• EU-tarieven gelden voor alle nummers binnen de EU, met uitzondering van (betaalde) servicenummers.[/i]
Met een tekst "Zone-1 -tarieven gelden voor alle nummers binnen Zone-1, m.u.v NL naar buitenlandse nummers"
* Bellen naar het buitenland is toch heel wat anders dan bellen naar een buitenlands nummer !
vb Bellen vanuit Nederland naar een Turks nummer in Nederland is een zone-2 gesprek en dus buiten de bundel.
Letop: Klanten van andere providers kunnen een andere zone-indeling hebben dan Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor de feedback. Ik zal dit ook doorgeven. Ik kan niet beloven dat er aanpassingen plaatsvinden. Die beslissing is niet aan mij ;)

Er komt nog een aparte pagina met alle informatie over roaming en alle klanten zullen nog extra geïnformeerd worden middels de nieuwsbrief en een officiële e-mail met uitleg. :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Ik zei niets... Ik citeerde alleen maar voor deze post

Reageer