Skip to main content
Geachte heer/ mevrouw, Ik snap de mail niet zo goed die we zojuist hebben ontvangen. Ga ik nu na 30 april 2016 extra betalen voor als ik bel vanuit Nederland? 0,06 per minuut??? En als ik gebeld wordt telkens 0,01 als toeslag???? Ik betaal toch gewoon 4 euro voor 100 belminuten/ sms-jes????



Gr. Nicole
De mail gaat over de tarieven als je in het buitenland bent binnen de EU.. Staat gewoon in de mail..
Nu: Bellen van EU land naar EU land 22 cent/minuut, niet meegeteld in bundel

Wordt na 30 April +6 cent/minuut, maar meegeteld binnen bundel . Duidelijk..



Bellen vanuit NL naar EU land is nu 22 ct/minuut, niet meegeteld in bundel.

Vraag: Wordt dit 30 April ook +6 ct/minuut, en meegeteld binnen bundel?

Niet geheel duidelijk.

Herman
Yep, als je een internetbundel hebt van 200 MB en je maakt in het buitenland 200 MB op, dan is je bundel leeg en betaal je 12 euro extra voor gebruik in buitenland
Even terugkomend op deze alinea:



"Door technische redenen brengt Simyo vooralsnog alleen de EU-toeslag in rekening. Daarom gelden er tijdelijk lagere tarieven voor Simyo bellers vanaf 30 april a.s. Zodra we wel Nederlands verbruik kunnen rekenen in combinatie met de EU-toeslag brengen we je daarvan op de hoogte."



Betekent dit dat per 30 april a.s. tot nader order:

1) mijn bel/sms en internet verbruik buiten NL maar binnen de EU niet van mijn huidige bel en internetbundel afgaat en ik alleen de EU toeslag extra betaal boven op de bundel?

2) dat binnen NL gewoon de huidige bundel geldt zonder EU toeslag?
1.) Er gaat zolang je bundeltegoed hebt, als voorbeeld bel je, per gebelde minuut ...1 minuut van je bundel + 0.06.

Bel je 5 minuten verdwijnen 5 minuten uit je bundel + 5 X 0.06.

2.) Juist, het gaat er om als je in het buitenland bent.
Sweetlake, het klopt dat KPN (en dus ook Simyo) op dit moment een administratief probleem heeft waardoor het (nog) niet mogelijk is die minuten of mb's met je abonnement te verrekenen.



Dus als we geluk hebben duren die problemen nog een paar maanden gedurende de vakantietijd. Je betaald dan alleen de toeslag en van je bundel gaat niets af.
Wij gaan 23 april voor 2 weken naar Frankrijk en ik heb een sim-only abonnement. Als ik het goed begrijp moet ik dan de eerste week op zoek naar wifi en vanaf de 30ste kan ik internetten met een toeslag van 6 cent per mb?
Hoi allemaal,



Om al jullie vragen overzichtelijk te kunnen bundelen, heb ik een topic aangemaakt met de meest voorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet tussen of zijn er nog onduidelijkheden? Dan kun je jouw vraag in dat topic stellen. Dit geeft voor ons een stuk meer overzicht en zo kan ik jullie vragen zo snel mogelijk beantwoorden.



Je vindt het topic hier. Ik zal dit topic extra in de gaten houden en wat sneller reageren dan verwacht 🙂



Groetjes,

Angela

Reageer