.

Beantwoord

Hoe krijg ik netwerk in Indonesie?

  • 23 February 2020
  • 4 reacties
  • 1321 Bekeken

Dag, 

Ik ben in Indonesie en kan geen netwerk krijgen. 
Ik heb de instellingen:
- data roaming aan
- alle opties aan bij de instellingen van mijnsimyo
- handmatig een netwerk selecteren (hij vindt er veel maar bijna allemaal staat verboden bij en de enige die wel “mag” pakt ie niet. 
- Ik heb de telefoon al aan en uitgedaan.

Kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast bedankt!

 

Saskia

icon

Beste antwoord door Ray 23 February 2020, 15:43

Bekijk originele reactie

4 reacties

Dag @Saskia3000 

 

Ik ben een aantal keren in Indonesië geweest en heb daar geen gebruik gemaakt van mijn Simyo aansluiting. Reden is omdat dit behoorlijk aan de prijs is. Zo is 1 MB internetten 5 Euro. 

Mijn Advies is een lokaal simkaartje aan te schaffen. Voorbeelden van redelijk goeie Providers zijn XL Axiata en Telkomsel. 

Besluit je dit te doen is het een kwestie van Simkaart in je toestel plaatsen en je kunt aan de gang. (je hoeft dus niet het nummer aan te passen in Whatsapp bijvoorbeeld).

Dank voor je bericht. Ik heb ook een Lokale simkaart die ik gebruik. Maar mijn Whatsapp nummer is nog mijn Nederlandse nummer, die moet ik opnieuw activeren en dat kan alleen als ik netwerk heb….

 

Wat is de reden dat je Whatsapp opnieuw moet activeren? 

 

Wat is het merk / model van je telefoon?

Reputatie 7
Badge +6

He Saskia3000,

 

Welkom op het simyo forum! Lekker dat je in Indonesie bent maar jammer dat je simkaart niet mee werkt.

 

Als het goed is zou je niet whatsapp opnieuw moeten activeren? Je kan gebruik maken van dat nummer maar alleen een andere simkaart.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer