.

Beantwoord

Hoe kan in internetten in het buitenland met Prepaid?


Ik heb Simyo Prepaid op mijn smartphone, hoe kan ik in het buitenland (Duitsland) internetten met een tijdelijke (+/- 1 maand) aansluiting op mijn smartphone?
icon

Beste antwoord door Scotsman 6 May 2015, 14:03

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Slecht nieuws: dat kan niet! Met Prepaid kun je alleen in Nederland internetten. Maar je kunt in Duitsland wel een WiFi hotspot (cafe, hotel o.i.d.) opzoeken en daar je mail e.d. checken. Of overstappen op een Sim-only abonnement natuurlijk, want dan kan je wel in het buitenland van mobiel internet gebruik maken.
Sorry Scotsman, tis een bietje anders.

@Jamawe

Jij hebt het idd zoals waar Scotsman ook over schrijft over een Sim Only, maandelijks opzegbaar.
Het enige wat dan nodig is, op mijn simyo internet aanzetten in het buitenland voor vertrek...bellen in - naar buitenland ook aanzetten zou ik ook doen voor vertrek.
Bij gebruik van Internet roaming aanvinken op de foon.

Kosten in buitenland zijn buiten de bundel, houd daar rekening mee.

Gute reise,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
Naar eigen zeggen heeft Jamawe een Prepaid aansluiting, geen Sim-only.
hoe kan ik in het buitenland (Duitsland) internetten met een tijdelijke (+/- 1 maand) aansluiting?
Zie ik iets over het hoofd? Omzetten naar tijdelijk een maand sim only kan. Misschien bevalt het zo goed dat tijdelijk eeuwig wordt.
Reputatie 7
Badge +9
De vraag is misschien niet helemaal helder, of ik heb mijn dag niet vandaag!
Het komt er op neer dat met Prepaid je alleen binnen Nederland mobiel internet hebt. Dus als je toch gedurende 1 maand in Duitsland mobiel internet wilt hebben, moet je voor vertrek overschakelen naar een sim-only abonnement. Dat kan via de overstap link op Mijn Simyo. Maar wel de buitenlandtarieven goed lezen want de voordelige bundels van Simyo (Bellen/SMS/data) werken niet over de grens. Na dat maandje Duitsland zou je weer terug kunnen gaan naar Prepaid als je dat zou willen. Al met al lijkt het me een heel gedoe voor dat ene maandje!
Nou breekt mijn klomp, NOT. True that :D
Ruud where are you?:P:D
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jamawe, welkom op het Simyo forum!

Is het een beetje duidelijk voor je?
Laat ik het allemaal op een rijtje zetten voor je:
  • Je kunt met Prepaid niet internetten in het buitenland.
  • Je kunt wél via Mijn Simyo overstappen naar Sim Only om te internetten in het buitenland.
  • Mocht je daarna weer Prepaid willen, dan kun je een nieuwe Prepaid aansluiting bestellen met nummerbehoud. alleen wordt het dan wel een beetje omslachtig.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust.

Scotsman, dank je voor je antwoord!
Friesian, dank je voor je aanvulling.
koop gewoon een echte KPN prepaid kaart kun je WEL internetten in het buiten land 0,01 per mb dus heel goedkoop
koop gewoon een echte KPN prepaid kaart kun je WEL internetten in het buiten land 0,01 per mb dus heel goedkoop


Dat is dan wel met een bundel, anders 15 cent per MB.
Reputatie 6
Badge +5
Hi appesap,

Met Simyo kan je ook internetten in het buitenland, alleen dan niet met een Prepaid simkaart 😉 Dit kan, zoals Ernst een tijd geleden heeft aangegeven, wel met een Sim Only aansluiting. Overstappen kan kosteloos en binnen enkele dagen via Mijn Simyo. Klik na inloggen op het kopje 'Stap over naar Sim Only' en volg de stappen. Je kan zelfs je huidige simkaart behouden 🙂 Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Bedankt voor je reactie, Ray!

Groetjes,
Niels
je kan naar sim only, maar je kan alleen terug als je een nieuwe simkaart koopt !! dan nummerbehoud aan vraagd en dan pas heb je weer prepaid makkelijker is het om gewoon even een orginele gratis kpn kaarje erin stopt met € 10,- erop je heb dan wel een ander nr maar kunt dan whats appen en bellen via whatsapp want als het goed is blijven je contacten behouden ,want die staan meestal op get gsm geheugen dus niemand zal er iets van merken . dit is wat eenvoudiger en je hoeft dan geen nieuwe simkrt van simyo aan te vragen waar je nog voor betalen moet. ook ??vanmorgen werd bekend gemaakt dat internet gebruik in het buitenland explosief gestegen was ,maar simiyo vind het blijkbaar niet erg om deze extra omzet mis te lopen,daarom maken zij het de pepaid klanten extra moeilijk
Reputatie 7
Badge +6
Het blijft een houtje touwtje oplossing, zeker als je drie keer per jaar op vakantie gaat.
Maar goed als je hier geen problemen mee hebt, want anders......

En Oeps als het blijkt ook nog eens allemaal niet mee te zitten😓
https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/waarom-lukt-het-niet-om-mijn-simyo-sim-only-terug-naar-prepaid-te-zetten-41858
maar simiyo vind het blijkbaar niet erg om deze extra omzet mis te lopen,daarom maken zij het de pepaid klanten extra moeilijk

Je kan beter geen uitspraken doen die en niet kloppen en nergens op gebaseerd zijn. Het is allemaal veel complexer dan jij denkt. Maar er is wel veel vraag naar. Het is alleen niet zo dat alle wensen ook werkelijkheid kunnen worden.

Het zou een enorm pluspunt zijn dat zeker.

Maar uitspraken dat Simyo bewust zaken lastig wil maken voor klanten is onzin.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi allemaal,

@ appesap, het is natuurlijk niet zo dat wij er bewust voor kiezen om onze klanten dwars te zitten. Een overstap van Sim Only naar Prepaid heeft om technische redenen gewoonweg wat meer voeten in de aarde. Vandaar dat hiervoor een nieuwe simkaart nodig is.

@ Ron H, als je vaak op vakantie gaat, is het wellicht handiger om dan te kiezen voor een Sim Only-abonnement. Zeker met onze tijdelijke actie, zijn de bundels ook nog eens een stuk goedkoper en kun je ze in heel de EU gebruiken. Ik snap dat je aankaart dat het mis kan gaan, maar dat risico heb je met heel veel dingen. In de meeste gevallen gaat zo'n overstap gewoon vlekkeloos, maar mocht het misgaan dan staan we natuurlijk direct klaar met een oplossing. Dat weet jij natuurlijk ook! 😉

@ Ray, bedankt voor je toevoeging! Hopelijk kunnen we hier in de toekomst toch iets aan veranderen, we horen de wens inderdaad vaker voorbijkomen en blijven het ook doorgeven! 🙂

Groetjes,
Els

Reageer