.

Beantwoord

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik internet heb in het buitenland?

  • 3 October 2020
  • 2 reacties
  • 317 Bekeken

Als ik rijd en gps gebruik in buitenland, heb ik geen verbinding. Nu lees ik in andere berichten dat jr moet zoeken naar netwerken. Dat gaat niet als je auto rijdt. Ik kan vooraf de kaart en route wel opslaan. En thuis kan ik de navigatie starten.   Het gaat er mij om dat als er onderweg onverwachte werkzaamheden, omleidingen of files zijn, ik een andere route kan rijden. 

En een andere vraag: Hoe kan ik de optie internet in buitenland via de app op mobiel aanzetten?

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 October 2020, 07:05

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo @Juud87 

Als ik rijd en gps gebruik in buitenland, heb ik geen verbinding. Nu lees ik in andere berichten dat jr moet zoeken naar netwerken. Dat gaat niet als je auto rijdt. Ik kan vooraf de kaart en route wel opslaan. En thuis kan ik de navigatie starten.   Het gaat er mij om dat als er onderweg onverwachte werkzaamheden, omleidingen of files zijn, ik een andere route kan rijden. 

Wanneer je dit probleem ervaart dan zet je de auto bijvoorbeeld langs de kant van de weg of je parkeert op een parkeerplaats, bij een benzinestation bijvoorbeeld.

En een andere vraag: Hoe kan ik de optie internet in buitenland via de app op mobiel aanzetten?

Ik zou het juist van tevoren op mijn Simyo aanzetten, maar op de app gebeurt het bij - instellingen, bellen en internet. Bellen in het buitenland aan, internet in het buitenland aan. Denk je eraan dat alleen bundels te gebruiken zijn in zone 1 landen van de EU? En ja, data, mobiele gegevens aanzetten op je telefoon wanneer nodig...

Beter is… deze stappen te doorlopen van de door ons gewaardeerde, nooit vergeten franswon.

.

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Juud87,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Ook in het buitenland (zone 1) moet jij zeker gewoon gebruik kunnen maken van jouw bundels! Hier betaal je immers gewoon voor. Ik zie inmiddels op jouw aansluiting dat het gelukt is om het internet in het buitenland aan te zetten. Ben je op het moment ook in het buitenland om te testen of het lukt om verbinding te krijgen met het netwerk? 

 

Bedankt Friesian voor het doorzetten van deze handige lijst! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer