.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn mobiele internet al jaren niet werkt in het buitenland?

  • 24 June 2018
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Badge
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Ik heb al enkele jaren problemen met internet in het buitenland. Alles maar dan ook echt alles al geprobeerd, niets werkt. (apn,roaming aan, etc) Tot nu toe dan maar wifi gebruikt als het er was.
Vandaag is zitten te proberen met de simkaart van mijn vrouw, zij heeft wel internet in het buitenland. Blijkt het niet aan mijn telefoon te liggen maar klaarblijkelijk dus aan mijn simkaart of de instellingen bij simyo. Mijn simkaart zal het niet zijn denk ik, die is vorig jaar vervangen door een nieuwe vanwege dit probleem. Kunnen jullie hier nog iets aan doen? Internet in het buitenland aanzetten? Op mijn simyo staat het aan maar misschien staat er iets niet goed aan de simyo kant?

Vriendelijke groeten, Rolf
icon

Beste antwoord door Niels 25 June 2018, 15:15

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
PS de simkaart van mijn vrouw is ook van Simyo
Reputatie 6
Badge +5
Hi Flor60,

Wat raar dat internet in het buitenland nooit echt lekker heeft gewerkt! Ik zie wel dat er eerder deze maand internetverbruik in Frankrijk heeft plaatsgevonden. De simkaart lijkt dus wel verbinding met het netwerk te kunnen maken. Kan je je herinneren dat je even verbinding hebt gehad? En gaat bellen en sms'en in het buitenland wel zonder problemen?

Ik zie dat je al contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Jij hebben samen met mijn collega de APN-instellingen doorlopen en een reset op de simkaart uitgevoerd. Dit mocht echter niet baten. Ik kan verder ook niks vreemds ontdekken op je aansluiting. Net als mijn collega raad ik aan om de simkaarten van jou en je vrouw van toestel te verwisselen. Zo kunnen we namelijk beter achterhalen waar het probleem vandaan komt. Ik hoor graag wat de uitkomst van dit testje is :)

Groetjes,
Niels
Badge
Dat had ik gisteren ook al gedaan. Toen ging het internet op mijn telefoon goed maar deed die van mijn vrouw het niet meer( met mijn sim erin dus)
Ik ga er nu nog een plakbandje onderdoen zodat de sim iets dikker word, maar verwacht daar niet veel van. Laatste oplossing wordt een andere provider 😞
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Flor60,

Ik vind het super vervelend dat het internet niet werkt! Ik heb telefonisch contact met je gehad hierover. Ik hoop dat we het probleem samen kunnen oplossen!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer