.

Beantwoord

Hoe deactiveer ik oproepblokkering op mijn Huawai p8?

  • 2 November 2018
  • 4 reacties
  • 1324 Bekeken

Ik heb een Huawei P8 lite waarop "öproepblokkering bij uitgaand internationaal roaming" geactiveerd is.

Om de blokkering op te heffen moet er een wachtwoord gebruikt worden.
Ik heb voor deze functie geen wachtwoord en de wachtwoorden die betrekking kunnen hebben op de telefoon werken niet.
Help !!.
icon

Beste antwoord door Ray 2 November 2018, 16:52

Bekijk originele reactie

4 reacties

@Bleeker

Waar precies zie je dat staan? Want normaliter is dat niet een instelling die je moet gebruiken om te kunnen roamen.

Ik wil je vragen / adviseren onderstaande door te nemen en eventueel wijzigingen toe te passen.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Bleeker,

Net zoals Ray, begrijp ik ook niet precies waar je dit ziet staan. Zou je misschien een screenshot kunnen maken hiervan?

Bedankt voor het delen van de tips Ray!

Groetjes,
Sarah
Beste mensen,

Bedankt voor de hulp bij het oplossen van het probleem.

Wat gebeurde is dat ik bij het bellen en what'sappen naar 1 specifiek adres deze melding kreeg.

Het blijkt nu dat het probleem niet bij mij zat maar bij de ontvanger die, per ongeluk, mijn nummer geblokkeerd had.

Ik heb het nummer voor haar gedeblokkeerd en alles functioneert nu zoals het moet.

Loos alarm maar toch bedankt;
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bleeker,

Gelukkig ben je erachter waar het probleem zat. Mooi dat het opgelost is!

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer