.

Beantwoord

Hoe kan ik het het voordeligst internetten in het buitenland?

  • 12 June 2016
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Badge
Wat adviseren jullie nu heb geen zin in een rekening van 200euro
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 June 2016, 07:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Heb je prepaid of een abonnement?
Met prepaid kan je sowieso geen internet in het buitenland doen.
@wimj12
Ik heb de indruk dat ronaldDrenthe sim only heeft..
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/geen-internet-na-oversteken-grens-17485/index1.html#post62229

@ronaldDrenthe.
Lees onderstaande topic even door, er is een verandering qua roaming tarieven binnen de EU.

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/faq-wijziging-roamingtarieven-binnen-de-eu-33145
Om te voorkomen dat je een rekening van 200 eur krijgt is het dus goed om de hoogte te zijn van de geldende tarieven en probeer zoveel mogelijk gratis - BEVEILIGDE - Wi-Fi te gebruiken.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, gewoon weer aan de bel trekken ! :)

Suuk 6.
Friesian.

P.s. een fijne tijd gewenst in het zonnige zuiden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RonaldDrente,

Verstandig dat je komt peilen wat het voordeligst is! 🙂 Zoals Friesian al aangaf zijn de tarieven binnen de EU inderdaad aangepast. Het kost nu slechts € 0,06 per minuut/MB, of € 0,02 om een SMS'je te versturen vanuit een EU-land. Concreet betekent dit dat als je anderhalf uur belt en 100MB's verbruikt, je € 5,40 kwijt bent aan het bellen en € 6,- kwijt bent aan internetten. Valt allemaal wel mee, toch?

Ook kan ik je andere tips meegeven: het is het handigst om zo vaak mogelijk op WiFi te zitten. En uiteraard is het altijd verstandig om je mobiele data en dataroaming uit te zetten op het moment dat je geen internet verbruikt. Dan weet je zeker dat er geen sluimerende apps actief zijn die toch data opslokken.

Kun je hiermee je vakantie doorkomen?

@ Wimj12: Thanks voor je reactie! Altijd handig om na te vragen inderdaad :)
@ Friesian: Top, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Badge
bedankt allen voor uw reacties
Reputatie 5
Badge +8
Graag gedaan namens mijn collega Jihane 😃

Alvast een hele fijne vakantie gewenst, en als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Sean

Reageer