.

Beantwoord

Heeft iemand ervaringen met MiFi-apparaten?

  • 19 June 2016
  • 6 reacties
  • 434 Bekeken

Badge
Beste mensen, misschien ben ik op dit forum op de verkeerde plek, maar ik heb zulke goede ervaringen met simyo-forum, dat ik het gewoon probeer.
Ik ga op vakantie op een plek waar geen Wifi is. Ik kan met de bundel wel via de telefoon aan internet, maar ik wil ook graag met een laptop werken. Nu heb ik gehoord over Mifi-apparaat, dat je kunt kopen of huren. Heeft hier iemend ervaringen mee?
Alvast hartelijke dank voor uw reactie!
icon

Beste antwoord door Jihane 20 June 2016, 13:46

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ben je wel bewust van de tarieven binnen de EU en daarbuiten.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Snoopz,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat fijn om te horen dat je goede ervaringen met ons hebt! Ik hoop dat ik hiermee voldoe aan de verwachtingen, haha 🙂 Ik heb zelf geen ervaring met een MiFi-apparaat, maar ik heb mijn huiswerk gedaan en heb er ook wel verstand van. Eigenlijk zou ik je afraden om een dergelijk apparaat te gebruiken. Op een laptop verbruik je (over het algemeen) véél meer data dan op je mobiele telefoon. Omdat een MiFi-apparaat wel gewoon met een simkaart werkt, betaal je wel de buitenlandse tarieven per MB.

Dit kan nogal oplopen, zeker als je buiten de Europa reist! Binnen Europa is het nog goed te doen met slechts € 0,06 per MB. Het hangt dus vooral af van je internetgebruik. Als je van plan bent om een beetje te internetten, dan valt het nog te overzien. Maar op het moment dat je flink gaat internetten op je laptop, denk ik niet dat het verstandig is om met een MiFi-apparaat aan de slag te gaan.

Uiteraard blijft het volledig aan jou, maar mijn advies is wel in gedachten te houden dat de kosten hoog zouden kúnnen oplopen.

Laat je me weten wat je besluit?

@ Raytje: Thanks voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Jihane,