.

Beantwoord

Heeft iemand ervaringen met MiFi-apparaten?

  • 19 June 2016
  • 6 reacties
  • 434 Bekeken

Badge
Beste mensen, misschien ben ik op dit forum op de verkeerde plek, maar ik heb zulke goede ervaringen met simyo-forum, dat ik het gewoon probeer.
Ik ga op vakantie op een plek waar geen Wifi is. Ik kan met de bundel wel via de telefoon aan internet, maar ik wil ook graag met een laptop werken. Nu heb ik gehoord over Mifi-apparaat, dat je kunt kopen of huren. Heeft hier iemend ervaringen mee?
Alvast hartelijke dank voor uw reactie!
icon

Beste antwoord door Jihane 20 June 2016, 13:46

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ben je wel bewust van de tarieven binnen de EU en daarbuiten.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Snoopz,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat fijn om te horen dat je goede ervaringen met ons hebt! Ik hoop dat ik hiermee voldoe aan de verwachtingen, haha 🙂 Ik heb zelf geen ervaring met een MiFi-apparaat, maar ik heb mijn huiswerk gedaan en heb er ook wel verstand van. Eigenlijk zou ik je afraden om een dergelijk apparaat te gebruiken. Op een laptop verbruik je (over het algemeen) véél meer data dan op je mobiele telefoon. Omdat een MiFi-apparaat wel gewoon met een simkaart werkt, betaal je wel de buitenlandse tarieven per MB.

Dit kan nogal oplopen, zeker als je buiten de Europa reist! Binnen Europa is het nog goed te doen met slechts € 0,06 per MB. Het hangt dus vooral af van je internetgebruik. Als je van plan bent om een beetje te internetten, dan valt het nog te overzien. Maar op het moment dat je flink gaat internetten op je laptop, denk ik niet dat het verstandig is om met een MiFi-apparaat aan de slag te gaan.

Uiteraard blijft het volledig aan jou, maar mijn advies is wel in gedachten te houden dat de kosten hoog zouden kúnnen oplopen.

Laat je me weten wat je besluit?

@ Raytje: Thanks voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Jihane,
Hartelijk dank voor je duidelijke antwoord! Ik zie dus van de koop/huur af en ga op zoek naar een andere oplossing. Maar nu ik toch op het forum ben, nog een andere vraag.
Op "mijn simyo" heb ik "internet" niet aan staan, want in huis is WiFi nogal zwak en dan gaat hij automatisch over naar de bundel. En dat loopt in de papieren! Maar onderweg, als ik bijv. wil parkeren via de ANWB-app, is dat weer lastig, want dat gaat niet zonder internet. Ik vind het nogal ingewikkeld om telkens, als ik het huis verlaat, via mijn computer internet op mijn telefoon te activeren om onderweg online te kunnen zijn. Is daar geen andere oplossing voor?
Alvast veel dank voor je antwoord,
groetjes, Snoopz
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Snoopz,

Graag gedaan namens mijn collega :$

Een Wi-Fi verbinding is helaas niet altijd even betrouwbaar. Het is dan ook hartstikke verstandig dat je 'Internet op je mobiel' uit hebt staan. Het is echter ook mogelijk om het gebruik van mobiele data op je telefoon uit te zetten. Via onze toestelhulp kun je erachter komen hoe je dit op jouw telefoon doet.

Hou wel rekening met automatische updates en downloads wanneer je gebruik gaat maken van mobiel internet. In dit artikel kun je lezen hoe je je telefoon zo kunt instellen, dat je niet tegen onnodige kosten aanloopt.

Laat je het weten als je hierover nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean
Badge
Dag Sean,
nee alles is duidelijk. Hartelijk dank!
Reputatie 5
Badge +8
Graag gedaan :D

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Sean

Reageer