.

Beantwoord

Is het goedkoper om in het buitenland te bellen?

  • 9 September 2016
  • 2 reacties
  • 179 Bekeken

Badge
Als ik de tarieven voor het bellen in Duitsland bekijk lijkt het alsof het bellen en sms sturen in het buitenland goedkoper is dan bellen binnen Nederland.
dat lijkt mij vreemd
icon

Beste antwoord door PaulH 9 September 2016, 16:58

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Vincent,

zie https://forum.simyo.nl/prepaid-68/bellen-smsen-goedkoper-vanuit-buitenland-vanuit-nl-34652
voor meer info.
Daar heeft een moderator het haarfijn uitgelegd.

en dus bedankt Jihane.
Groet Paul
Reputatie 7
Badge +10
Hoi VincentD,

Scherp opgemerkt! 🙂 Het topic waar Paul je naar verwijst is een goede plek om alle informatie terug te vinden. Zoals ik daar toentertijd ook gezegd heb, is het met een Prepaid aansluiting goedkoper om te bellen in het buitenland (zolang je binnen Europa blijft) dan in Nederland. In Nederland kost het € 0,10 per SMS/minuut en € 0,15 per MB. In het buitenland (binnen Europa) kost het € 0,06 per minuut/MB, en € 0,02 per SMS. Dit verschil komt doordat de prijzen binnen Nederland marktconform zijn, en er binnen de EU allerlei reglementen zijn hiervoor.

Als je een abonnement hebt, dan zit dat natuurlijk heel anders. Het verschilt dan heel erg, afhangend van je belbundel. Als je bijvoorbeeld een bundel van 200 minuten hebt, dan kost dat € 0,03 per minuut/SMS. Als je een bundel hebt van 300 minuten, dan betaal je weer € 0,023 per minuut/SMS. Dan is het juist veel goedkoper dan in het buitenland! Je kunt de tarieven hier terugvinden.

Laat je 't weten als je andere vragen hebt?

@ PaulH: Dankjewel voor je antwoord!!

Groetjes,
Jihane

Reageer