.

Beantwoord

Geldigheid simkaart behouden na 6 maanden, kan dat anders?

  • 25 June 2015
  • 6 reacties
  • 331 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Beste,

mijn vriendin zit op dit moment in Kenia en gebruikt haar simkaart daar dus niet.
Ze had een abonnement bij jullie, dit is omgezet naar prepaid, maar als ze terugkomt wil ze waarschijnlijk weer door met een abonnement.

Echter lees ik dat na 6 maanden geen gebruik te maken van je prepaid deze vervalt.
Kunnen jullie er iets aan doen om dit te voorkomen ?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Tiury 26 June 2015, 13:50

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi olmo, welkom op het Simyo forum 🙂.

Goed dat je hebt gezien dat haar simkaart vervalt als ze niet binnen 6 maanden gebruikt maakt van haar aansluiting. Dit is iets wat we helaas niet kunnen voorkomen, maar jij wel. Je kunt in dit geval inloggen op Mijn Simyo en via Mijn Simyo een berichtje versturen. Als je dat nu doet, dan is haar beltegoed en nummer weer een half jaar geldig!

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes, Tiury
Hi Tiury,

Ik zit nu in het buitenland en wil er ook voor zorgen dat mijn simkaart niet vervalt. Wat bedoel je precies met een berichtje sturen via Mijn Simyo? Ik ben namelijk ingelogd, maar kan niet zien waar ik een bericht kan sturen.

Alvast bedankt
Janetong,

Je reageert op een iets wat verouderd topic. Na het antwoord van Tiury is de Mijn Simyo omgeving vernieuwd en is de mogelijk om te smsen via je Mijn Simyo komen te vervallen. Het enige wat je kunt doen is een uitgaand belletje plegen, smsje sturen vanaf je telefoon of een dag bundel internet aanschaffen. Internetten is echter alleen mogelijk via Wifi in het buitenland bij prepaid.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi janetong, welkom op het Simyo forum :)

Zoals Raytje uitlegt was mijn vorige reactie inderdaad gebaseerd op de vorige Mijn Simyo. Je kunt nu helaas geen sms'je meer sturen vanaf de website. Als je de simkaart niet bij je hebt, dan is de tip van Raytje om een Prepaid internet dagbundel aan te schaffen het beste alternatief voor een sms'je. Gaat dat lukken?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Raytje!
Ik woon in Costa Rica en kom een maal per jaar (soms 2 maal per jaar) naar Nederland met vakantie. Ik heb juist daarom Simyo aangeschaft omdat het beltegoed niet verloopt. Werkt fantastisch, ben erg tevreden over Simyo! Nu krijg ik een een e-mail dat mijn nummer verloopt als ik binnen 14 dagen niet bel of een sms verstuur. Probleem is dat ik niet binnen 14 dagen in Nederland ben. Wat moet ik doen om mijn nummer te behouden?
is dat een Prepaid internet dagbundel aanschaffen? Begrijp ik dat goed?
Alvast dank voor uw antwoord en hartelijke groeten uit Costa Rica.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi monofeliz,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je komt vragen wat je nu het beste kunt doen. Ik kan me voorstellen dat je jouw beltegoed en vooral je nummer wilt behouden.

Het is nooit mogelijk geweest om je beltegoed onbeperkt te houden zonder iets te doen met je aansluiting. Waarschijnlijk ben je tot nu toe altijd op tijd geweest qua verbruik 🙂 Ik zie dat je ondertussen een internetbundel van €1 hebt gekocht. Hiermee heb je jouw aansluiting actief gehouden en kun je weer een half jaar vooruit. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer