.

Beantwoord

Ik heb geen verbinding in Noorwegen, wat kan ik doen?

  • 20 August 2016
  • 13 reacties
  • 747 Bekeken

Sinds gisteren in Noorwegen maar krijg geen verbinding met mijn Prepaid Sim. De forums nagelezen en "alles" geprobeerd: Bellen buitenland aangezet, telefoon gerestart, telefoon een uurtje uitgezet, roaming aan/roaming uit (ja, ik weet dat ik met Prepaid geen Internet heb, maar toch geprobeerd).

Bij handmatige keuze van netwerk verschijnen er twee providers (Telenor/Netcom) met vier netwerken (3G/4G). Alle vier staan aangemerkt als "verboden".

Nu nog even horen wat ik gemist heb. :-)

Wil
icon

Beste antwoord door Caspar 22 August 2016, 11:14

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Wilver,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je geen verbinding hebt in Noorwegen. Goed dat je al van alles hebt geprobeerd. Kan je geen van de netwerken selecteren of staan ze alleen aangemerkt als verboden, maar kan je ze wel kiezen?

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en even alle instellingen opnieuw ingesteld voor het buitenland. Doe even je toestel voor 10 minuten uit om te kijken of het heeft geholpen. Als het niet heeft geholpen zou je even een kruistest kunnen uitvoeren. Doe jouw simkaart eens in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel. Zo kunnen we erachter komen waar het probleem ligt.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Dank voor je voorstellen, Caspar.

Toestel uit en aan hielp niet. Ook kan ik de aangegeven netwerken niet kiezen, ze zijn echt verboden. Pas vanmiddag kon ik de simkaart in een ander toestel proberen, helaas met hetzelfde resultaat: geen verbinding, ook niet bij pogingen om het netwerk handmatig te kiezen.

Wil
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Wilver,

Wat vreemd dat het nog steeds niet werkt. Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en er staat geen blokkade op jouw aansluiting. Je moet in Noorwegen gewoon kunnen bellen. De netwerken die jij noemt (Telenor en Netcom) zijn bovendien onze roamingpartners in Noorwegen.

Staat de optie (data)roaming op je telefoon aan? Zo niet, zou je deze functie dan willen inschakelen. Ik ben ook benieuwd of de andere simkaart in jouw telefoon wel verbinding met het netwerk kon maken.

Alvast bedankt voor de aanvullende informatie!

Groetjes,
Sean
Hallo Sean,

Jammer genoeg nog steeds geen verbinding. Ik had roaming wel aanstaan maar omdat ik met Prepaid geen Internet in het buitenland heb was ik niet op het idee gekomen om ook dataroaming aan te zetten. Nu geprobeerd maar geen effect, ook niet na de telefoon 10 minuten uitgezet te hebben.

Je hebt het over "de andere simkaart in mijn telefoon". Misschien kunnen jullie zien dat ik een dual sim telefoon heb en dat is inderdaad het geval. 🙂 De andere sim is echter een Noors abonnement en doet het prima.

Ik heb het ook al geprobeerd met Simyo als enige simkaart en zoals eerder vermeld ook nog in een ander (eenvoudig) toestel. Geen verbinding.

Vrijdagmiddag werkte alles normaal in Nederland, na mijn vlucht naar Noorwegen niet. De simkaart is er niet uit geweest o.i.d.

Wil
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wilver,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! 😞 Als ik het goed begrijp, werkt je Simyo simkaart ook niet in een ander toestel. Heeft dat andere toestel wel een goede verbinding met het netwerk als er een andere simkaart in zit?

Werken andere Nederlandse simkaarten wel in jouw telefoon?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Het andere toestel heeft wél verbinding med een andere simkaart. Ik heb hier geen andere Nederlandse simkaarten waar ik het mee kan proberen.

Hopelijk kunnen we van nu af aan wat sneller communiceren dan één reactie per dag?

Wil
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Wilver,

Dat jij twee simkaarten in je telefoon hebt, kan ik niet zien 😳 Ik wilde graag weten of een andere (Nederlandse) simkaart het wel doet in jouw telefoon. Heb je de Simyo simkaart wel in een andere Nederlandse telefoon geprobeerd?

Ik begrijp dat je graag snel geholpen wordt. Op het forum word je vraag altijd binnen een werkdag beantwoord. Je kunt ons ook bereiken op Twitter en Facebook. Daar wordt je binnen twee uur geholpen :D

Groetjes,
Sean
Mijn enige Nederlandse simkaart is die van Simyo. Die heb ik dus zowel in mijn eigen toestel als een ander toestel geprobeerd met hetzelfde resultaat. Weliswaar een Noors toestel maar dat moet volgens mij geen rol spelen. Normaal gesproken kan je een toestel dat in Europa gekocht is zonder meer in alle landen gebruiken (als er geen sim-lock in het spel is, dat is hier niet het geval).

Ook heb ik de Simyo kaart voor de zekerheid als enige sim in mijn dual sim toestel getest. Ook dan geen verbinding.

Wil

P.S. Niet iedereen is lid van Facebook of Twitter. Ik vind het vreemd dat de kwaliteit van jullie klantenservice via het forum slechter is dan via Facebook of Twitter?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Wilver,

Wat raar dat het nog steeds niet werkt. Ik denk dat we je een nieuwe simkaart op moeten sturen. Deze komt helaas wel naar je Nederlandse adres. Kun je kijken of je Nederlandse adres op je Mijn Simyo klopt? Dan kan ik daar kosteloos een andere simkaart naar toe sturen.

Verder snap ik dat je sneller geholpen wilt worden. Je kunt ons ook e-mailen (klantenservice@simyo.nl) en ook bellen. Het nummer om vanaf het buitenland te bellen is: 0031202003007

Groetjes,
Caspar
OK, ik heb mijn adres in Nederland aangepast zodat jullie een nieuwe simkaart kunnen sturen. Hopelijk doet die het wél de volgende keer in het buitenland.

Dank voor de tips over snellere klantenservice.

Wil
Reputatie 3
Badge +5
Helemaal goed! Ik heb meteen gratis een nieuwe simkaart naar je opgestuurd! Goed dat je het adres hebt gewijzigd.

Wij hopen ook enorm dat de simkaart het dan wel doet.

Groetjes,
Ilias
Prima, dankjewel.

Wil
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Wilver,

Graag gedaan namens Ilias!

Groetjes,
Caspar

Reageer