.

Beantwoord

Geen toegang tot mobiel internet in België, waarom?

  • 6 August 2017
  • 5 reacties
  • 268 Bekeken

Ik ben de afgelopen week 2x in Belgie geweest en het is mij niet gelukt om mobiel te internetten. Alle instellingen (roaming in Android) en internet op je mobiel in het buitenland in mijn account) zijn geactiveerd.

Ik heb ook de gegevens van de toegangspunten gecontroleerd. Hier zag ik dat er naast KPN Internet ook een KPN 4G Internet toegangspunt is dat staat aangevinkt. Bij geen van de 2 toegangspunten was een gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld.
Ik heb voor het KPN Internet toegangspunt de door jullie opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd.

Kunnen jullie aangeven hoe ik met deze toegangspunten moet omgaan?
Moet ik voor het KPN 4G Internet toegangspunt ook een gebruikersnaam en wachtwoord toevoegen of moet ik in het buitenland het KPN Internet toegangspunt selecteren?
icon

Beste antwoord door Els 10 August 2017, 17:30

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Gerhard56!

Welkom op het Simyo Forum! Wat goed dat je hier bent om je vraag te stellen. Wel super onhandig dat je in België geen gebruik kon maken van internet. Ik snap dat je daar ook graag online wilt zijn.

Om er zeker van te zijn dat de APN voor mobiel internet goed in je telefoon staat, raad ik je aan om hem helemaal opnieuw in te stellen. Dit kun je stap voor stap doen via onze Toestelhulp. Kom je er zo uit via die link?

Mocht dit niet werken, zet dan even je telefoon voor vijf minuten uit. Ik heb namelijk de Netwerkinstellingen gereset. Als je weer in België bent en nog problemen hebt met internetten, laat je telefoon dan handmatig een ander netwerk selecteren. Op het moment dat je naar het buitenland gaat maakt je telefoon automatisch verbinding met een beschikbaar netwerk. Het kan dan zo zijn dat je verbonden bent met een netwerk dat geen goede dekking voor internet biedt. Kun je hierna nog steeds niet internetten? Test dan je simkaart in een andere telefoon. Probeer ook of je met een andere simkaart in jouw telefoon kan internetten. Zo kunnen we nagaan waar het probleem precies ligt.

Laat je het me weten wat hier uit komt?

Groetjes,
Els
Beste Els,

Bedankt voor je reactie. Kan je ook nog antwoord geven op de vraag van de toegangspunten?


Alvast bedankt,

De Gerhard56
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerhard,

Oeh, sorry dat we daar overheen hebben gelezen!

Het klopt dat je bij toegangspunt KPN4G.NL geen gebruikersnaam en wachtwoord hoeft in te voeren. Dit is alleen nodig als je toegangspunt portalmmm.nl is. Je gebruikersnaam is dan KPN en het wachtwoord GPRS.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Beste Asma,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga a.s. vrijdag 18 augustus naar Engeland. Ik laat je weten of het daar wel gelukt is.

Groet,

Gerhard
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerhard56,

Oh, spannend! Hoor het graag van je.

Alvast een fijne reis toegewenst!

Groetjes,
Asma

Reageer