.

Beantwoord

Geen service in de VS. Hoe kan dit?

  • 28 December 2016
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

Beste Simyo,
Ik ben momenteel in de Verenigde Staten en heb geen bereik. Weten jullie hoe dit komt en zouden jullie dit kunnen oplossen?

Ik heb:
- mobiele data en roaming geprobeerd zonder resultaat
- geen enkele serviceprovider die ik handmatig of automatisch in kan stellen
- simkaart in en uit de telefoon gestopt en telefoon ook in en uitgeschakeld
- buitenland service aanstaan.

Als het niet lukt, weten jullie een manier hoe ik bijvoorbeeld online mijn sms berichten verzonden vanuit Nederland in
kan zien?

Alvast bedankt voor de hulp!
Gr. Tim
icon

Beste antwoord door Asma 29 December 2016, 11:09

Bekijk originele reactie

4 reacties

Welke telefoon heb je?

Die moet namelijk wel geschikt zijn om in de VS te kunnen bellen etc.

https://www.bellen.com/mobiel/checklist-mobiel-bellen-en-internet-op-vakantie
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Timvb89

Welkom op het Forum! :D

Balen dat je niet kunt bellen in de VS! Ik snap heel goed dat dit erg vervelend voor je is.

Je sms'jes kun je alleen bekijken als je ze ontvangt op je telefoon. Helaas is er geen andere manier om de inhoud van je sms'jes te bekijken. Maar maak je vooral geen zorgen! Om dit probleem voor je te verhelpen, heb ik de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' en je simkaart voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit- en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk registreert.

Kun je hierna toch nog geen netwerk verkrijgen? Controleer dan of de optie '(data)roaming' aanstaat op je telefoon. Vind je nog steeds geen netwerk? Probeer dan handmatig netwerk te zoeken.

Het klopt trouwens wat Raytje aangeeft. Om je simkaart in de VS te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat je over een quad band telefoon beschikt. Op deze manier weet je namelijk zeker dat je overal bereik kunt hebben.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

Alvast een hele fijne jaarwisseling toegewenst.

@ Raytje, bedankt!

Groetjes,
Asma
Beste Raytje en Asma,

Nog bedankt voor de hulp (mijn eerdere bedankje is blijkbaar niet gepost..).
Na jullie tips is het allemaal gelukt.

Korte vraag: mijn vriendin is sinds kort ook klant van Simyo. Zij is nu ook in de VS en heeft hetzelfde probleem.

Zou je haar simkaart ook willen resetten en willen checken of haar "bellen in het buitenland" aan staat? Zij zelf heeft nauwelijks internet, dus kan hier zelf niet naar kijken...
Haar gegevens:
Yvette *****
Telefoon: iPhone 5s
Nummer: **********

Hartelijk dank!
Groeten, Tim
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Timvb89,

Mooi dat het is gelukt :D

Jammer dat je vriendin ook een probleem heeft met het bellen in het buitenland. Ze kan natuurlijk op Mijn Simyo zelf checken of het bellen in het buitenland aanstaat op haar Mijn Simyo. Ik wil het ook graag voor je doen, maar omdat het niet gewenst is om gegevens openbaar te laten zien, zijn deze verwijderd.

Zij kan het beste even zelf een nieuw topic aanmaken zodat we kunnen zien om wie het gaat en dan kunnen we kijken wat het probleem bij haar is. Als zij geen account heeft op 't forum en ze wilt ook geen account aanmaken, kan je mij ook een privébericht sturen met haar gegevens.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer