.

Beantwoord

Ik heb geen service in het buitenland. Wat nu?

  • 25 February 2017
  • 3 reacties
  • 210 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Het lukt mij weer niet om vanuit Bali naar NL te bellen. Buitenland instelling staat wel aan. Weet u wat er aan te doen?
Hetzelfde gebeurt ook bij de telefoon van een andere simyo gebruiker
icon

Beste antwoord door Samantha 27 February 2017, 12:51

Bekijk originele reactie

3 reacties

Probleem kan ook bij het lokale netwerk liggen. Probeer eens handmatig een ander netwerk te selecteren.
Ik heb hetzelfde probleem vanuit Spanje. Gisteren nog berichtjes in NL verstuurt, maar in Spanje heb ik geen bereik. Buitenlands bellen staat wel aan.
Badge +7
Hoi Caz en Volker,

Ik heet jullie allebei van harte welkom op ons forum :)

Ik snap dat het erg vervelend als je geen bereik hebt in het buitenland. Ik zie dat jullie allebei de optie 'Bellen in/naar het buitenland' aan hebben staan op Mijn Simyo. Dit staat goed. Daarom heb ik voor de volledigheid jullie simkaarten een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe verbinding met het netwerk. Kunnen jullie je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk lukt het daarna wel om te bellen en te sms'en.

Als dit na de reset nog niet lukt, raad ik je aan om handmatig een netwerk te zoeken. Dit kun je doen in de instellingen van je telefoon. Er verschijnen dan meerdere netwerken. Kies het netwerk dat voor jou het beste werkt.

Onze roamingspartners in Bali zijn Hutschison3G, XL Indonesia (Excelcom), Axis (PT. Natrindo Telepon Seluler), M8, PT Indosat en Telkomsel. Onze roamingspartners in Spanje zijn Vodafone Espana S.A. (Airtel), Jazztel Spain, Ortel Spain, E-Plus Spain, France Telecom España, S.A (Amena), Orange, Telefónica Móviles en Xfera Moviles S.A.. Ik raad je aan om deze netwerken als eerste te proberen.

Laten jullie weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp! 🙂

Reageer