.

Beantwoord

Geen netwerk in het buitenland. Wat nu?

  • 20 July 2017
  • 8 reacties
  • 119 Bekeken

Ondanks jullie FAQ en het aanzetten van knoppen als 'bellen en gebeld worden in het buitenland', (en het uit en aanzetten van mijn IPhone 5S, kan ik niet bellen of gebeld worden in het buitenland. En dan gaat het om Nederlandse 06 nummers. Ik bevind mij in Zone 1.
icon

Beste antwoord door Asma 21 July 2017, 13:45

Bekijk originele reactie

8 reacties

Wat moet in dit veld ingevuld worden? Totaal onduidelijk.
Goed, ik heb een bericht geschreven als reactie op mijn eigen vraag, omdat ik dacht dat ik nog in mijn invulproces zat en dat dit het volgende verplichte veld was wat ingevuld moest worden. Excuus dus😊. Overigens heb een sim only abonnement.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Estheresther,

Welkom op het Forum!

Ontzettend vervelend dat je niet kunt bellen in het buitenland. 😞 Maak je geen zorgen, ik help je hier mee!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat. Om ervoor te zorgen dat jij je simkaart zo snel mogelijk kunt gebruiken in het buitenland, heb ik deze instelling voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen je telefoon een ogenblik uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste instellingen op het netwerk.

Werkt je simkaart nog steeds niet? Contoleer dan of de optie (data)roaming aanstaat op je telefoon. Deze optie vind je op je telefoon bij Instellingen > Mobiele data > Opties mobiele data > roaming aan. De optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' staat uit, je kunt dus geen internetkosten maken.

Als jij je simkaart hierna nog steeds niet kunt gebruiken, dan kun je proberen via je telefoon handmatig naar een netwerk te zoeken.

Laat je mij weten of het lukt op deze manier?

Groetjes,
Asma
Beste Asma, Ik heb net mijn mobiel 10 min uitgezet en vervolgens aan: nog steeds geen netwerk.

De optie roaming had ik al aangezet,

Ik verblijf op een plek waar ze hun eigen netwerk hebben. Daar zijn geen andere.

Hoor graag weer jullie reactie.
Waarmee ik wil zeggen dat alledrie de opties het probleem nog niet hebben opgelost😊.
Reputatie 7
Badge +9
Als er op jouw plek maar 1 netwerk beschikbaar is dan bestaat de kans dat dit nu net eentje is die geen roamingpartner van KPN is. In dat geval heb je pech want je kunt kennelijk handmatig geen andere kiezen.. Om welk netwerk gaat het?
Ik zie nu dat ik op mijn IPhone 5S via >Instellingen>Aanbieder> het knopje 'Automatisch' op aan moet zetten. Ik had bij Instellingen>WIFI>kies een netwerk zitten kijken. Misschien kunnen jullie deze instructie toevoegen bij de FAQ voor leken als ik😊. Normaal gesproken verschijnen daar ook andere netwerken namelijk. Bedankt!
Badge +7
Hoi Estheresther,

Wat jammer dat het probleem nog niet is opgelost 😞 Gelukkig heb je nu wel gevonden waar je zelf een ander netwerk kunt vinden in jouw telefoon. Bedankt voor de tip! Heb je nu weer een netwerkverbinding?

Ik zie in ieder geval wel dat er sindsdien wat dataverbruik heeft plaatsgevonden. Dit zou niet moeten kunnen, aangezien je de optie 'Internet in het buitenland' uit hebt staan. Daarom heb ik iets aangepast bij je aansluiting, zodat dit echt niet meer zou moeten kunnen gebeuren. Kun je dit in de gaten houden?

De gemaakte kosten van € 0.09 heb ik meteen vergoed. Dit zie je straks terug op je factuur van juli. Laat je weten of alles weer werkt?

Groetjes,
Samantha

Reageer