.

Beantwoord

Geen netwerk in Frankrijk en iemand met KPN wel. Hoe kan dit?

  • 14 September 2015
  • 2 reacties
  • 154 Bekeken

Ik ben net terug uit Frankrijk St auban Sur l'ouveze , helaas was mijn ervaring niet zo positief. Ik had geen bereik terwijl mijn man ( KPN klant) wel goed bereik had. Hoe kan dit ? jullie maken toch gebruik van Kpn netwerk?
Ik heb ook handmatig ook orange netwerk geselecteerd maar ook dit deed het niet.
icon

Beste antwoord door Angela 16 September 2015, 12:58

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Ik ben net terug uit Frankrijk St auban Sur l'ouveze , helaas was mijn ervaring niet zo positief. Ik had geen bereik terwijl mijn man ( KPN klant) wel goed bereik had. Hoe kan dit ? jullie maken toch gebruik van Kpn netwerk?
Ik heb ook handmatig ook orange netwerk geselecteerd maar ook dit deed het niet.



Dat is in mijn ogen wel vreemd inderdaad. Zeker gezien Simyo gewoon een dochter van KPN is en dus het volledige (zelfde)netwerk gebruikt. Heel stom misschien maar heb je tussendoor je telefoon aan-uitgezet. Soms kan je toestel op deze manier beter verbinding leggen met een mast.

Ik heb dit bijna altijd in de USA met mijn iphone, aan-uitzetten en dan vindt hij een netwerkbron.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jolo,

Welkom op het Simyo Forum.

Zoals je ziet heb ik jouw bericht naar een eigen topic verplaatst 🙂 Zo komt jou bericht beter tot zijn recht en vinden andere forumleden met dezelfde vraag dit topic makkelijker.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je niet bereikbaar was in Frankrijk. Het is belangrijk dat je via Mijn Simyo de optie 'bellen in het buitenland' aan hebt staan. Had je dit aangepast? Zoals Stn aangeeft, is het handig om jouw telefoon uit en aan te zetten. Dit wil nog wel eens de oplossing zijn.

Je geeft aan dat je handmatig het 'Orange' netwerk geselecteerd hebt. Stonden er ook nog andere netwerken die je kon selecteren? Omdat je nu niet meer in het buitenland bent, is het voor ons erg lastig om te bepalen waar het probleem vandaan komt. Mocht je nog eens in het buitenland zijn, neem dan contact op als het niet werkt. We kunnen dan ook het netwerk voor je bekijken dit kan helaas niet met terugwerkende kracht.

@Stn, bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,
Angela

Reageer