.

Beantwoord

Geen netwerk in buitenland. Wat nu?

  • 26 December 2018
  • 10 reacties
  • 753 Bekeken

Mijn Wileyfox Swift2x kan hier in Oostenrijk geen netwerk vinden. Er staat aangegeven "alleen noodoproepen-simyo". Ik kan dus niet bellen of gebeld worden. In Nederland heb ik geen probleem ermee.

De optie internetten in het buitenland heb ik pas een paar dagen geleden aan gezet, op het moment dat ik al in het buitenland was. Ik heb prepaid.

Ik heb ook al geprobeerd om handmatig te zoeken en verbinden met een netwerk. De telefoon kan een aantal netwerken vinden, maar als ik die selecteer verschijnt de melding "Kan nu geen verbinding met dit netwerk maken. Probeer het later opnieuw" en tevens "Geen service Geselecteerd netwerk (T-Mobile A) niet beschikbaar". Dat geeft ie dus bij alle netwerken aan.

Kan iemand me hierbij helpen?
icon

Beste antwoord door Jihane 27 December 2018, 17:01

Bekijk originele reactie

10 reacties

Ik lees niet dat je op mijn Simyo, instellingen, netwerkinstellingen 'bellen in en naar het buitenland' aan hebt gezet.

Nadat je dat hebt gedaan telefoon herstarten.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/bellen-in-en-naar-het-buitenland-prepaid-2628

Laat je weten of dit helpt?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Spanje-Madrid19,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat zonde dat je geen bereik hebt in het buitenland! Ik heb je aansluiting geopend en een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten hoe dat gaat?

@ Friesian, haha, het is wel genoemd dat de optie op Mijn Simyo aan is gezet 🙂 Dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

@ Friesian, haha, het is wel genoemd dat de optie op Mijn Simyo aan is gezet 🙂 Dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane


@ Jihane, haha, dacht het niet.


Ik kan dus niet bellen of gebeld worden. In Nederland heb ik geen probleem ermee.

De optie internetten in het buitenland heb ik pas een paar dagen geleden aan gezet,
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Spanje-Madrid19,

Is het toestel ondertussen al opnieuw opgestart? Hopelijk werkt het nu wel! Houd je ons op de hoogte?

@Friesian, de optie 'internetten in het buitenland' is niet aan te zetten zonder dat de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan staat. Ik denk dat dat Jihane daarom dus al zeker wist dat de optie gewoon aanstond.

Groetjes,

Kevin
Hallo,

Ik heb mijn toestel meer dan een kwartier uitgezet, maar dat heeft niets geholpen helaas.

Kunt u me verder helpen?

Groetjes Luuk
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Luuk,

Ik heb even je hele simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou je je toestel nogmaals opnieuw willen opstarten en dan willen proberen te verbinden met een buitenlands netwerk?

Mocht het nog steeds niet werken, wil ik je vragen een kruistest uit te voeren. Wissel met iemand van simkaart om te zien of je toestel met een andere simkaart wel werkt of jouw simkaart werkt in een ander toestel. Zo kunnen we achterhalen waar het probleem zit.

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Kevin
Hallo Kevin,

Het opnieuw aanmelden op het netwerk heeft helaas niets uitgehaald. Inmiddels heb ik een plaatselijke simkaart gekocht, omdat ik het vrij veel werk vond om de kruistest uit te voeren aangezien het lastig is om mijn simkaart uit mijn toestel te verwijderen.

Ik hoop dat ik bij een volgend verblijf in het buitenland niet weer met dit probleem zit. Hoe zouden we dit kunnen voorkomen?

Bedankt,

Groet Luuk.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Klimgeit1986,

Wat jammer dat het opnieuw aanmelden op het netwerk ook niet geholpen heeft! Slim dat je een plaatselijk simkaartje hebt gekocht 🙂 Om ervoor te zorgen dat je de volgende keer weer hetzelfde probleem hebt, is een kruistest wel nodig. We weten dan namelijk of het toestel of de simkaart de boosdoener is.

Wat je ook nog kan doen, is de instellingen op je telefoon nakijken. Dit kan door middel van onze toestelhulp, ga daarvoor naar de volgende pagina. De Wileyfox Swift 2X zal je niet terugvinden tussen de toestellen, met elk ander Android toestel zou je ook uit de voeten moeten komen. Samsung bijvoorbeeld 🙂 Kijk daarnaast ook of roaming aan staat op je telefoon.

Laat je me weten of het lukt? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
hoi,

ik heb het zelfde ik woon in Maastricht en moet geregeld naar België, enkel kan ik daar geen netwerk krijgen. Als ik het handmatig probeer geeft hij aan ik sommige niet mag nemen: BASE 2G (Forbidden), met andere netwerken heb ik proberen te verbinden maar daar gaat het ook niet mee. Zou u me hiermee kunnen helpen
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Irian,

Wat onhandig dat het in België niet altijd werkt! Ik heb je aansluiting even bekeken en ik zie dat je gisteren een welkomstbericht hebt ontvangen in België en dus verbonden bent met een netwerk.

Wat was uiteindelijk de oplossing?

Groetjes,

Kevin

Reageer