.

Beantwoord

Ik had geen netwerk in de VS. Bellen in het buitenland staat aan. Hoe kan dat?

  • 16 February 2017
  • 7 reacties
  • 918 Bekeken

ik had bellen in het buitenland aanstaan, maar in de vs had ik geen netwerk. hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Samantha 17 February 2017, 11:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Hans,

Het kan zijn dat je jouw mobiel moet laten zoeken naar een netwerk, als het netwerk in je telefoon vast ingesteld staat op KPN/Simyo dan heb je geen verbinding met een buitenlands netwerk.
uiteraard moet je telefoon geschikt zijn voor de frequenties die in de USA gebruikt worden, voor moderne smartphones zou dit geen probleem moeten zijn.
Als een netwerk in de USA gevonden is het toestel even opnieuw starten en het zou moeten werken, indien niet dan kan een reset van de simkaart door een moderator soelaas bieden.

Omdat je in de verleden tijd schrijft neem ik aan dat je nu niet meer in de USA bent, dus het testen zal weinig nut hebben, wel kan je controleren of automatisch netwerk zoeken ingeschakeld is op jouw telefoon.
Badge +7
Hoi Hans Niemeijer,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je geen bereik had in de VS! Wat ik uit je berichtje begrijp, ben je daar nu niet meer. Klopt dat? Toch heb ik voor de zekerheid je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk kun je nu wel een netwerk vinden mocht je nog in de VS zijn.

Mocht je niet meer in de VS zijn maar de volgende keer weer hetzelfde probleem hebben, raad ik je aan om handmatig naar een netwerk te zoeken. Dit kan in de instellingen van je telefoon. Er verschijnen dan meerdere netwerken. Kies het beste netwerk. Controleer ook even of roaming aan staat in je toestel.

Als dit ook niet werkt, raad ik je aan om ter plekke een kruistest uit te voeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of dit probleem wordt veroorzaakt door je simkaart, of dat er in je telefoon iets nog niet helemaal goed staat ingesteld.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@franswon, heel erg bedankt voor je hulp! 🙂
Beste Frans en Samantha,

Ik ben niet meer in de VS en mijn telefoon is nog een klassieke zwarte Nokia voor alleen bellen en sms. Binnen Europa was het nooit een probleem, wel eerder in Canada en de VS. In elk geval bedankt voor de tips. Hans
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet hoe oud je "klassieke zwarte Nokia" is, maar het lijkt er op dat deze niet geschikt is voor bellen in Noord Amerika. Daar heb je namelijk een tri- of quad band mobiel voor nodig, i.v.m. de andere frequenties die in de US en Canada gebruikt worden.
Bedankt, de frequenties klinken als 3G of 4G
Reputatie 7
Badge +9
Hans,

De VS en meer landen in die regio hebben andere frequenties (banden) in gebruik dan wij hier:

Wij gebruiken de 900 en 1800 MHz frequenties, de VS de 850 en 1900 MHz frequenties, Japan heeft nog een andere, niet GSM, standaard.

Om optimaal zowel in Europa als de VS te kunnen bellen heb je dus een quad-band toestel nodig.

Voor 4G zijn er in Europa de 800, 1800 en 2600 MHz band in gebruik en in de toekomst de 2100 MHz band, in de VS de 700, 800, 1700AWS, 1800 en 1900 MHz.

Dit alles om het zo eenvoudig mogelijk te houden 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hans Niemeijer,

Balen dat jij je simkaart niet kon gebruiken in Amerika. :(

Wanneer je bereikbaar wilt zijn in Amerika, is het belangrijk dat je beschikt over een telefoon die je kunt gebruiken op die frequentie. Oudere telefoons kunnen vaak maar op één frequentie gebruikt worden. Gelukkig kun je nieuwere telefoons wel op meerdere frequenties gebruiken.

Als je weer naar Amerika toe gaat, kun je het beste een tri of quad band telefoon gebruiken. Zo weet je zeker dat je bereikbaar bent tijdens je verblijf. :D

@ Scotsman en franswon, bedankt voor het meehelpen!

Groetjes,
Asma

Reageer