.

Beantwoord

geen internet via mifi in belgie

  • 25 January 2021
  • 10 reacties
  • 392 Bekeken

Ik zat gisteren bij een wedstrijd fotograferen in België en dan maak ik met een TP-Link mifi kastje  een hotspot aan om mijn beeld weg te sturen. Nu kon ik geen verbinding maken omdat hij geen internet kon vinden, in Nederland geen probleem maar in België dus wel en omdat ik aankomend weekend ook weer wedstrijden in België heb wil ik dat wel opgelost hebben. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door RicoK 25 January 2021, 14:58

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7

@NextGen Fotografie Het eerste wat bij mij naar boven komt is of je internet in het buitenland wel aan het staan. Wil je dat eens checken in je Mijn Simyo?

 

Reputatie 7
Badge +9

Wat zijn/waren de APN instellingen van je Mifi?

Deze staan automatisch kan ik zo niet aanpassen volgens mij. In het mifi kastje heeft eerst een kpn Sim kaart ingezeten 

Reputatie 7
Badge +9

Deze staan automatisch kan ik zo niet aanpassen volgens mij. In het mifi kastje heeft eerst een kpn Sim kaart ingezeten 

Als de automatische waarden niet goed zijn, dan is het mogelijk dat dat ervoor zorgen dat tijdens het roamen geen internetverbinding mogelijk is. Ik raad dan ook aan om daar zeer goed naar te gaan kijken.

Reputatie 7
Badge +9

Als ik het goed begrijp zit er in de MiFi een Simyo simkaart. Om te testen of de Simyo simkaart het doet in België zou je hem in een telefoon kunnen stoppen als je in België bent en kijken of je mobiel internet hebt. Zo ja dan is er niets mis met de simkaart en de instellingen.

Als ik het goed begrijp zit er in de MiFi een Simyo simkaart. Om te testen of de Simyo simkaart het doet in België zou je hem in een telefoon kunnen stoppen als je in België bent en kijken of je mobiel internet hebt. Zo ja dan is er niets mis met de simkaart en de instellingen.

Klopt ik had eerst kpn Sim erin en werkte overal nu Simyo in nl werkt ie gewoon alleen in België niet dus gisteren. Maar testen is lastig want moet eigenlijk zeker weten dat het werkt ivm live beeld versturen tijdens een wedstrijd. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Nextgen Fotografie,

 

Leuk dat je een kijkje neemt op het Simyo forum, welkom! 

 

Ik zie dat op je aansluiting dat alles zou moeten werken, is het een optie de instellingen te checken wanneer je de simkaart in een toestel plaatst wanneer je in België bent? Soms verspringen de APN instellingen wel eens wanneer je de grens over gaat. Je kan deze hier checken. zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor "internet handmatig instellen". 

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Nextgen Fotografie,

 

Leuk dat je een kijkje neemt op het Simyo forum, welkom! 

 

Ik zie dat op je aansluiting dat alles zou moeten werken, is het een optie de instellingen te checken wanneer je de simkaart in een toestel plaatst wanneer je in België bent? Soms verspringen de APN instellingen wel eens wanneer je de grens over gaat. Je kan deze hier checken. zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor "internet handmatig instellen". 

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy,

het gaat niet op een telefoon maar een mifi kastje waar ik de Sim alleen voor gebruik, dus alleen om data te kunnen sturen naar een beeldbank. 

Reputatie 7

@NextGen Fotografie Omdat Simyo een telefonie provider is, kan in principe alleen (telefoon)toestelhulp worden geboden. Wij allen zijn niet te beroerd om verder te kijken dan onze neuzen lang zijn. Echter, nogmaals, in beginsel alleen voor wat betreft telefonie en het daarbij behorende data-gebruik.

Er zit voor nu even niets anders op dan, zodra je in België bent of nu al indien dit toch eventueel mogelijk mocht zijn, even je TP-Link MiFi kastje in te gaan om daar de APN e.d. na te zien en/of in te stellen.

Mocht je er dan evengod nog niet uitkomen dan zul je de supportafdeling van TP-Link moeten gaan benaderen.

Reageer