.

Beantwoord

Ik heb geen internet in Oostenrijk. Wat gaat er mis?

  • 19 March 2017
  • 6 reacties
  • 169 Bekeken

Noodgedwongen achtergebleven in Oostenrijk. Genoeg tijd om eindelijk eens mobiel internet werkend te krijgen. Het lukt alleen niet. Staat ingeschakeld op mijn HTC One M7, bij Mijn Simyo alle schuifjes goed gezet, nogmaals APN instellingen nagelopen en ingesteld voor mijn toestel. Geselecteerd netwerk is A1. Toestel herstart maar nog geen mobiel internet. Wat gaat er mis? Kunnen jullie helpen?

Alvast bedankt, Ruud.
icon

Beste antwoord door Samantha 21 March 2017, 15:38

Bekijk originele reactie

6 reacties

(Data)roaming staat aan op je toestel?
Probeer met handmatig netwerk selecteren of dat helpt.
Ja, staat aan. Handmatig netwerk selectie lukt niet. Automatisch wel. Bij mobiele instellingen de melding dat "Verbinding verbroken omdat dienst niet beschikbaar is".
Kunnen jullie bij Simyo mijn instellingen eens resetten? Dan probeer ik het nogmaals al dan niet na uit en weer aanzetten vh toestel.
Badge +7
Hoi Rblanken,

Welkom op het Simyo forum! :)

Oei noodgedwongen? Dat zal toch wel meevallen hoop ik? Wel vervelend dat blijkt dat je internet in het buitenland niet werkt! Ik heb daarom je internetinstellingen meteen een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe internetverbinding. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt je internet daarna wel.

Wel vreemd dat het niet lukt om handmatig een netwerk te zoeken. Ik wil je vragen dit nog een keer te proberen als de reset niet heeft geholpen.

Je kunt als laatste nog een kruistest uitvoeren. Je stopt je simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar het probleem zich bevindt, bij je simkaart of bij je telefoon. Zo kunnen we je daarna beter helpen.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, heel erg bedankt! 🙂
Noodgedwongen nog een paar dagen ziekenhuis maar het komt goed.
Vanmiddag de telefoon uitgeschakeld en na een kwartier weer aangezet. Vrijwel direct merkte ik dat de mobiele data nu wel werkt. Hartelijk dank!
Daarna handmatig ander netwerk gezocht en geregistreerd. Duurde erg lang maar uiteindelijk gelukt. Dank!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rblanken,

Als eerste wil ik zeggen dat ik hoop dat het beter gaat met je gezondheid (of met de gezondheid van iemand die dicht bij je staat). Heel veel sterkte! In een ziekenhuis zitten is al moeilijk genoeg in je eigen land, laat staan als je je in het buitenland bevindt.

Ik ben wel blij dat je internet het weer gewoon doet 🙂 Tof dat de reset werkte. Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer