.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland. Wat nu?

  • 17 March 2019
  • 2 reacties
  • 234 Bekeken

Dag, als ik in het buitenland ben heb ik geen internetverbinding, terwijl ik in de Simyo instelingen en instellingen op mijn I phone “internet buitenland” aan heb staan. Wat moet ik doen om internet te hebben in het buitenland?
vr. groet,
Simone Boven
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 March 2019, 12:11

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi @Simone Boven

Welkom op het forum.

Loop even dit door van onze gewaardeerde Franswon.


Checklist update buitenland
Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.
Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.
Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 7
Badge +10
Hi Simone,

Zuur dat je geen internet hebt in 't buitenland! Kun je wel bellen en sms'en in het buitenland, of lukt dat ook niet? Ik raad je aan om de tips die Friesian heeft gedeeld na te lopen. Vooral het wijzigen van je APN-gegevens kan een hele hoop schelen! Je doet dat door op deze pagina jouw toestel te kiezen en dan onder het kopje 'Internet' te klikken op 'Handmatig instellen'.

Heb je ook 'dataroaming' al aan staan op je mobiel? En heb je andere netwerken geprobeerd?

Ik heb je aansluiting er ook bij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of het hierna wel werkt?

@ Friesian, dankjewel voor je hulp!!

Groetjes,
Jihane

Reageer